2013-05-20

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Fina gratulationer för vår kommande lille plutt och att jag fick må riktigt bra i slutet av veckan.

Blev jag irriterad över:

Kommentaren angående min graviditet: "Det kommer ju något bra av det så då kanske man står ut med att må lite illa ett tag".
Ja, visst går det bra att må lite illa men att känna sig magsjuk dygnet runt är inte riktigt samma sak.

Lärde jag mig:

Att det finns sommarvärme även här i vårt köldhål till by.
Betyder det att jag kommer tråna efter sommarvärme lokalt hädanefter?

Undrade jag: 

Om jag ska engagera mina icke-gröna fingrar och plantera lite växter på vår ler/grusgård? Något som sköter sig själv och klarar oanade köldknäppar mitt i sommaren.

Önskade jag: 

Att jag kunde hälla i mig mängder av iskallt vatten utan att må illa.
Vatten är så underbart och jag lider av att inte kunna dricka mer än små klunkar lite då och då.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag får må lika bra som jag gjorde i lördags, vilken frihet!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Med Lily så mådde jag jätteilla från nyårsafton fram tills jag födde henne i mitten på mars, men det som fick mej att klara mej den sista månaden var receptfria åksjuketabletter som heter Postafen. Man blir ganska trött av dem, men hellre det än att må jätteilla. Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej! Veckorna bukar gå upp o ner men man vill gärna komma ihåg de roliga stunderna! Ett stort GRATTIS för graviditeten!
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till den kommande bebisen <3
    Ledsen för din skull att du ska behöva må så himla dåligt! Usch, kan inte en föreställa sig hur jobbigt det är :(

    Jag har också skrivit en måndagslista i bloggen, här är den:
    http://vanitas.blogg.se/2013/may/mandagslista-forra-veckan.html

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härlig kommentar det där med att "du kommer ju få ngt bra av det" fick också den under graviditeten.. klen tröst när man ligger och spyr hela dagarna och nästan (eller jo, helhjärtat) önskar att man inte hade en bebis i magen!
    Hoppas ditt illamående går över fort, annars kan jag varmt rekommendera Lerigan comp ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!