2013-05-31

Sol i hjärta, sol i sinne & inne!

ORLY Beautiful Disaster ur sommarkollektionen Mash Up!



Solen skiner, jag har fått fina fläckar i ansiktet (melasma, tack hormonerna) men lika glad för det är jag. Jag mår nämligen bra. Värt att fira efter flera veckors magsjukeläge.

Räknar helt och hållet med att illamåendet gått över för den här gången och att det aldrig kommer tillbaks igen. Aldrig säger jag.

Katastroftankarna som vaknar säger mig att det beror på att missfallet är ett faktum och bara väntar på att ge sig till känna. Önskar rätt ofta att jag vore mer positiv i tankarna. Bebis mår bra och jag mår bra, bara så liksom.

Ligger i barnens studsmatta och spanar på himlen. Vita fluffiga moln som drar förbi, livet är gott. Passar på att måla naglarna i favoritfärgen lila, läser deckare och är glad. 

Hur spenderar du årets allra sista majdag?
- vs -

9 kommentarer:

  1. Fy. Det går nog inte göra något åt de där tankarna. De kommer väl för att "händelsen" är det absolut sista du vill!
    Både illamåendet och tankarna är bara bra, faktiskt! Det tyder på att bebis mår bra :) Och att din kropp vill ta hand om det lilla pyret..
    Jag är långt ifrån barnmorska, men ville bara skriva något!
    Ta hand om dej där i mattan och njut av värmen ;) Ska själv ge mig ut i barnens matta snart och lapa lite mer sol..
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Neeej !! Bort med alla svarta tankar nu !
    Det här kommer att gå bra, bli bra !!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Innan har jag alltid "belönat" mig med godis, men sen jag började träna och faktiskt se resultat av det känns det inte alls lika "kul" längre ! Nä, då är det bättre med snygga kläder, det blir en rejäl morot för visst är det roligare att träna om man har snygga kläder :)

    Ja, den där insamlingen är mitt sätt att visa att jag bryr mig !
    ingen kan göra allt, men alla kan göra något och som du skrev - indirekt blir vi alla drabbade förr eller senare ! Kram

    SvaraRadera
  4. Är det du som skänkt en peng förresten ?
    Jag har ju länkat till alla som gjort det tidigare och i så fall kommer den en till dig i morgon !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Illamåendet brukar ju vara ett gott tecken!! Hoppas du kan släppa tankarna allt eftersom tiden går.

    Ha nu en fortsatt härlig helg! Kramar

    SvaraRadera
  6. Skönt att du mår bättre vännen kram Diana

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli riktigt bra vännen, och skönt att illamåendet är bra nu. KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!