2013-05-20

Tävla om gummistövlar från Tretorn!

Sommaren har äntligen landat i Sverige, hurra!

Sommarregn och plask i vattenpölar är en av barnens favoritlekar och i det läget krävs ett par sjyssta gummistövlar. Svenska Tretorn har hållit både barn och vuxnas fötter torra i över hundra år och nu får ni chansen att vinna ett par barnstövlar av modellen Rabalder!
Tretorn Gummistövel Rabalder är en praktisk och rejäl gummistövel som bygger på varumärkets tradition och ger skydd mot väta. Lätta att ta på och av med hälgrepp. 

1:a pris: Ett par gummistövlar Rabalder i valfri färg och storlek. Röd, blå eller svart, storlek 19-35värde 350 kr.
__________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vilket år grundades Tretorn? 
Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 2/6-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du själv hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

82 kommentarer:

  1. Svar: 1891.
    Länkar i högerspalten i min blogg. (ljuvligtvittochbusigagossar.blogspot.com)
    Gillar som nummer två på bloglovin.

    Nu håller jag verkligen tummarna ;) Noah skulle behöva ett par nya stövlar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. 1891 grundades de.
    Vore perfekt till dottern som älskar sina stövlar men de är för små nu märkte vi sist.

    Annica L

    SvaraRadera
  3. rätt svar är: 1891!

    önskar di blåe i strl 31

    tipsar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/05/26-vitt-eller-svart-tretorn.html
    följer dig redan och blev nr 5 att gilla inlägget.

    lis1etavlar@gmail.com =)

    SvaraRadera
  4. Svar: 1891

    Följer dig redan på bloglovin, gillar inlägget!!

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. 1891 grundades tretorn :)
    Tipsat på fejjan, http://www.facebook.com/dessie.borgstrom
    Gillat på bloglovin som nummer 6!

    Hoppas!!
    Kram
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    dessie_2000@hotmail.com
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

    SvaraRadera
  6. Svar 1891 Jag är me o tävlar Pluppelina2@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. 1891 grundades tretorn

    delat på Fb som Anna Larsson

    Hoppas på kvalitetsvinst i glada färger till lillkillen

    Ha en fin dag!

    allatidersanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Tretorn grundades 1891 :)

    SvaraRadera
  9. Bengt Hjalmarsson2013-05-21 10:54

    1891
    bengtgunnarhj@telia.com

    Röda st 35

    SvaraRadera
  10. svar: 1891

    mvh
    monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  11. Tretorn bildades 1891.
    Jag önskar röda stövlar stl 33 till mitt barnbarn Sigrid.

    ewa.malhammar@spray.se

    SvaraRadera
  12. Tretorn grundades 1891!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Tretorn grundades 1891

    Tipsat; http://cissitavlar.blogg.se/2013/may/tretorn-hos-anna-2-juni.html

    Följer dig redan, så gillat som nr 7

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag tävlar gärna om ett par gummistövlar från Tretorn.

    Svar:1891

    Mvh Hanna

    samuelsson79@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Jenny Thorsell2013-05-21 15:36

    1891
    Tipsat på FB

    SvaraRadera
  16. 1. 1891
    2. Delat länk offentligt här: https://www.facebook.com/marina.einarsson
    3. Följer på bloglovin och gillade som 9e person

    SvaraRadera
  17. 1891

    anle@hotmail.se

    SvaraRadera
  18. Ett par svarta i stl 24 hade jag önskat om jag blev den lyckliga vinnaren. Har en dotter som ÄLSKAR att hoppa i vattenpölar mest av allt. Plus att de har vatten tema på hennes förskola minst 2 ggr i veckan.. gissar vem som alltid är blöt från topp till tå när man hämtar henne :)

    Svar : 1891

    Följer dej sedan länge & har gillat inlägget som nr 10.

    Ha en fin kväll.

    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  19. SVAR: 1891
    Följer dig på Bloglovin och gillar inlägget :)

    Önskar röd i stl 25 om jag vinner!

    Kram!!

    SvaraRadera
  20. Hej. De bildades 1891.

    Jag följer dig på BL och blev nr 12 aTT Gilla.
    Skulle vilja vinna till min dotter:)

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. jag är jätte gäran med

    1. 1891 grundades det

    2. jag har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavling-om-gummistovlar-vid-vitt-eller-svart/

    3. gillade inlägget som nr 13 på bloglovin

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  22. Svar:

    1891.


    Mvh Kristiina Söderström
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  23. År 1891.


    // Magnus
    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  24. Det grundades 1891.
    Jag har delat tävlingen på min FB, Tina Carlström här: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351?ref=tn_tnmn

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Emma Espmark2013-05-21 21:54

    1891 i Helsingborg, en äkta, genuin, svensk kvalitetsprodukt som håller tossorna torra på liten och stor!

    SvaraRadera
  26. ann-charlotte2013-05-21 21:54

    Hej! Är gärna med i denna tävling, då sonen älskar vattenpölar och gärna provar och ser om man kan "simma" i dem.

    Svaret på frågan 1891.

    Mitt namn är Ann-Charlotte Karlsson
    ann-charlotte79@bredband.net

    SvaraRadera
  27. Svar: 1891

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/may/2-juni-vinn-stovlar.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  28. RÄTT SVAR; 1891

    LINDA SJÖSTRÖM
    alindalinda@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. svaret är 1891!
    gudsonen skulle gilla svarta i strl 23!

    SvaraRadera
  30. Är gärna med =) Rätt svar är 1891

    vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Min lillasyster vägrar ha fula gummistövlar så detta vore en perfekt vinst att vinna till henne. Det grundades 1891. Följer på bloglovin och gillar inlägget som nummer 14
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  32. Svar: 1891


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  33. 1891
    storlek 35 svart
    http://flinkan69.bloggplatsen.se
    annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  34. Svar: 1891

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/may/stovlar.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  35. Svar: Det grundades år 1891

    Jag har länkat på facebook som Lottiz Törnqvist: https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist?ref=tn_tnmn

    Jag följer dig redan på bloglovin och ha gillat inlägget där när tävlingen kom ut. Nu står det att jag och 13 andra gillar inlägget.

    Min mail: Lottizdays@gmail.com

    SvaraRadera
  36. 1927 bildades Förenade gummifabrikernas AB som 1934 bytte namn till Tretorn
    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  37. År 1891.

    Ulla
    uhellqvist@tele2.se

    SvaraRadera
  38. 1891 grundades Tretorn
    Ett par blå stövlar i storlek 30 till mitt barnbarn att springa i vattenpussar med det vore inte så dumt

    SvaraRadera
  39. 1891 är det rätta svaret!

    Med vänlig hälsning,
    Niklas. niohl@bredband.net

    SvaraRadera
  40. Svar: 1871
    Namn: julia Engvall
    Emaila om jag vinner till: juliaengvall@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Är gärna med och tävlar.
    1. Svaret är 1891
    2. Tipsat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2013/05/stovlar-26.html
    3. Följer dig sedan tidigare på bloglovin, gillar inlägget som nr 15
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  42. Svar: 1891

    Följer sedan tidigare på Bloglovin. Gillar inlägget.

    MVH

    Victoria Svensson
    victoria@svenssonutas.se

    SvaraRadera
  43. Jag är med och tävlar!
    Svar: 1891

    Jag följer dig redan på Bloglovin' men blev nr 17 att gilla inlägget

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Svar. 1891

    Här har jag tipsat: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/346595695443930

    Annika Nilsson
    alltgott@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Är gärna med och tävlar :-)
    1891 grundades Tretorn.
    Följer bloggen sedan tidigare och gillar nu inlägget som nr 18.
    Fingers crossed :-)
    Vill passa på att gratulera till den kommande lilla också :-)
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Svar: År 1891

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. svar: 1891
    Har delat på FB Madelene Elisabeth Jacobsen
    Följer dig nu på bl som nr 414.
    madeli@hotmail.se
    Vinner jag tar jag gärna ett par svarta i storlek 26.

    SvaraRadera
  48. Ett par stövlar vore inte dumma att vinna :)
    Svaret är: 1891

    erikanaslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Jag är gärna med och tävlar, och skulle super gärna vilja vinna detta fantastiska pris som passar perfekt till min dotter.

    Tretorn grundades 1891.

    Har delat tävlingen på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig på bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nr 19.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Svar:1891

    Jag har också tipsat på facebook - Amanda Ydnäs
    creyla@live.se

    SvaraRadera
  51. 1891 av Henry Dunker.
    Lilltjejen får skavsår och hon klagar på att hennes stövlar är för små, självklart ska hon därför ett par sköna Tretorn få!
    Länkar till min fb-sida där jag tipsar om tävlingen: https://www.facebook.com/annajonssonsmail/posts/465468736874743
    Soliga hälsningar
    Anna Jonsson

    SvaraRadera
  52. Svar: 1891

    Tipsat här: https://www.facebook.com/eleonor.hallbusdahlin

    Vill vinna Röda stövlar i storlek 28

    mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  53. Hej!

    Jag är gärna med!

    Svar: 1891

    Jag har delat och tipsat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/348541731915993

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Svaret är: 1891 :-)

    Delar tävlingen på FB här: https://www.facebook.com/maria.emontelius/posts/341572085969268

    Och jag hoppas på ett par stövlar till nån av mina två döttrar som älskar att hoppa i vattenpölar!

    Maria.melisia(at)gmail.com

    SvaraRadera
  55. Hej!
    Svar på frågan är 1891.

    Hoppas på ett par underbara fina Tretorn :)

    Mvh
    Maria Olsson

    annisolssons@gmail.com

    SvaraRadera
  56. Svar: År 1891
    Gillar inlägget på bloglovin' som nummer 20
    phebles_90[snabela]hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  58. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  59. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  60. Håkan2013-06-02 10:04
    Svar: År 1891 grundades Tretorn.
    Hoppas på tur nu!
    /Håkan

    SvaraRadera
  61. 1891 är året som efterfrågas!

    De röda stövlarna är fina, de vill min brorsdotter ha! Håller tummarna hårt!

    MVH Kersti

    SvaraRadera
  62. 1891!

    Superfina stövlar!

    Allt gott!
    Mvh Jessica A

    Mejl: skumbollen@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Tretorn startades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg och därmed lades grunden för en av den industriella revolutionens mest ihållande framgångshistorier.

    Skulle vara underbart att få låta min 4 ( snart 5 ) åring få plaska av sig i det bästa märket Tretorn, stl 28

    Jag heter

    Åsa Ullström

    SvaraRadera
  64. Svar: 1891
    Mvh Christa

    SvaraRadera
  65. Svar: 1891

    MVH Monika
    Mail: moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Hej!

    Svaret är år 1891.

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner dem fina gummistövlarna!

    Kramen!
    Sara K.

    SvaraRadera
  67. Svaret är 1891.

    Tipsat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/589007914465392

    Följer redan på BL, men gillat inlägget som person 21.


    SvaraRadera
  68. Grundades 1891.
    Gillat inlägget på bloglovin som nr 22.

    Håller tummarna stenhårt då detta skulle vara perfekt inför Ellas dagisstart!!1

    Grattis till graviditeten,
    kram Emma
    emma.widman@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. 1891 grundades Tretorn.
    Nu håller jag tummarna hårt ;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  70. 1891! Hoppas jag vinner, vore en perfekt present till min brorsdotter!

    /Monica

    monicanaslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  71. Svar: År 1891

    Blå storlek 33

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  72. 1. Jag är gärna med <3 Svaret är: 1891

    2. Delar pà min FBlogg
    https://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/473349766075251

    3. Följer redan pà bloglovin och blev nr 23

    MVH Sofie
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  73. Svar: 1891 :)

    Katarina
    atarinakall@hotmail.se

    SvaraRadera
  74. Caroline Sjögren2013-06-02 18:12

    Svar: 1891

    Jag skulle velat vinna de blå stövlarna i storlek 29.

    Carro68@live.se

    SvaraRadera
  75. 1891 grundades Tretorn
    Vore topp att Tretorn stövlar få
    Då slipper smågrabbarna blöta gå :)

    SvaraRadera
  76. Hej,
    jag är gärna med i utlottningen :)
    ► Svar: 1891
    ► Gillar på bloglovin som nr 24
    ► Länkar till tävlingen offentligt på min fb här: https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10200194912891465

    SvaraRadera
  77. 1891

    Med tretorn stövlar på
    slipper grabbarna blöta gå
    /Johanna

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!