2013-05-08

Tävla om verktyg från Hultafors!

Det underlättar naturligtvis att ha de rätta verktygen när något ska fixas i eller utanför hemmet. Hultafors ger mina fina läsare chansen att vinna deras senaste snickarhammare och ett smidigt bräckjärn i miniformat.
Snickarhammare TC
Ergonomiskt utformad hammare, smidd i ett stycke för ökad tålighet med vibrationsdämpande uretanplugg. Tunn stark klys som gör det lättare att komma åt utan att lämna märken. Klysens öppning och vinkel ger bästa möjliga grepp om spiken. Ergonomiskt utformat handtag med tydligt ändstopp ger ett säkert grepp.

Bräckjärn Stål 108 Mini
Ett litet användbart stålbräckjärn på 7,5" som kan användas till att dra ut småspik, lister eller till att öppna burkar.
1:a pris: En Hultafors Snickarhammare TC & ett Bräckjärn Mini, värde ca 600 kr.
__________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vilket år konstruerade Hultafors ingenjör den berömda meterstocken? 
Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Gilla Hultafors på Facebook
(Skriv att du gjort det)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.

(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 26/5-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du själv hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

92 kommentarer:

  1. Elisabeth Ekelund2013-05-08 08:17

    1883.
    Gillar Hultafors på fb

    SvaraRadera
  2. rätt svar är 1883!

    jag tar alla chanser jag kan få:
    2. tipsar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/05/245-vitt-eller-svart-hultafors.html
    3. gillar - lisette bäcksro
    4. följer redan, blev #2 att gilla inlägget

    lis1etavlar@gmail.com =)

    SvaraRadera
  3. Jag är gärna med och tävlar. :)
    Svaret är: 1883

    Gillar på facebook och delar även tävlingen där: Emely Tuväng

    Följer dig redan på bloglovin, gillar inlägget.

    SvaraRadera
  4. Svar: 1883

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/may/24-maj-vinn-verktyg.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  5. Klart jag måste var med, det blir ju lättare att få Herr P att göra sakerna om han har riktiga verktyg :)

    Svaret är att den konstruerades redan 1883!

    Jag gillar på bloglovin som nummer 5!

    SvaraRadera
  6. Svaret är 1883.

    Jag gillar på fb (Maria Matsson) och delar på fb https://www.facebook.com/maria.mattson.969?ref=tn_tnmn

    Gillar dig sedan innan på bloglovin och gillar inlägget som nr 6!

    Mvh Maria
    mirre2@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Hej! Tävlar gärna :)

    Svar: 1883

    Gillar inlägget på bloglovin (7).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  8. 1883 var året,

    Ämma Andrinsson
    honeygliders@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. 1883 var året då meterstocken kom till.
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. gillar inlägget som nr 9 då jag redan följer dig

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/05/09/verktyg-245/

    Gillar på FB, Anna Karlsson

    Svar: 1883

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  11. 1883.
    Denna tävlingen bräcker ;)
    Gillar dig allaredan och nu även Hultafors - johanna andersson
    gillar inlägget som nr 10

    SvaraRadera
  12. Gillar på Bloglovin som nr 11, gillar på FB (ana nordlander lund) och svaret är 1883!

    Jag har också bloggat om tävlingen här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/05/09/9823089-tavla-om-verktyg-fran-hultafors/

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se :)

    SvaraRadera
  13. Jag är med, svaret är 1883.
    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Denna tävling vill jag vara med i. Dags att flytta hemifrån och möblera och inreda den egna lägenheten. Och självklart behövs det lite verktyg :)

    Rätt svar är: år 1883

    SvaraRadera
  15. Svar: 1883

    nyqvist530@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. 1883
    länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar
    erikanordin@live.se

    SvaraRadera
  17. Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Svaret är 1883.
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  18. Svaret är 1883.

    Jag har tipsat på min FB, Tina Carlström: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351?ref=tn_tnmn

    Jag gillar på FB, Tina Carlström.
    Kram Tina

    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. 1883

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Den konstruerades 1883.
    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Mats Hervén2013-05-10 07:56

    1883

    mats.herven@home.se

    SvaraRadera
  22. 1883
    ithorsell@yahoo.se

    SvaraRadera
  23. Svar: 1883

    /Mathilda
    mathilda.robertsson@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Hejsan, :)
    Svar: 1883
    Delat på FB http://www.facebook.com/fnysis
    Gillat Hultafors på FB
    Följer din blogg så klart :)
    Trevlig helg och lycka till med nya huset!

    Freddan///

    SvaraRadera
  25. !883 var året han upppfann måttstocken.

    Gillar på FB (Rosa Moln)

    Delat på FB https://www.facebook.com/rosa.moln.1?hc_location=stream

    Varken man eller hammare jag har. Önskar vinna så jag kan snickra som en riktig karl. :-)

    ros_ita_2006@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag är gärna med i tävlingen. Svaret år: 1883. Jag har gillat Hultafors på facebook och jag är följare sedan lång tid bakåt på din blogg,jag var den 12:e att gilla detta tävlingsinlägg.

    anette meg carlsson
    nettan.klar@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Svaret är 1883,
    har gillat på Facebook för en extra chans

    sonalewa@gmail.com

    SvaraRadera
  28. jag vill vinna

    SvaraRadera
  29. vill vara med och vinna
    vitnos75@hotmail.se

    SvaraRadera
  30. Svar: År 1883

    :)
    atarinakall@hotmail.se

    SvaraRadera
  31. Svar: 1883

    claes_asplund@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. jag är med
    svar: 1883
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  33. 1. Svar: Året är 1883

    2. Jag har tipsat på facebook som Lottiz Törnqvist.

    3. Jag gillar deras sida i samma namn som ovan.

    4. Jag följer dig redan på bloglovin och har gillat inlägget för nån dag sen. Det står nu du och 11 personer gillar detta (=12).

    SvaraRadera
  34. Året var 1883, av Karl-Hilmer Johansson Kollén.
    Jag har gillat och delat på facebook och följer din blogg, vet dock inte var jag hittar numret du skriver om...


    SvaraRadera
  35. Jag är med och tävlar! Som husägare, och med flera renoveringsprojekt på gång, vore det här verkligen en toppenvinst!

    Svaret på frågan: År 1883
    Jag har gillat Facebooksidan! (Heidi Larsson)
    Jag följer dig redan på Bloglovin' men har gillat inlägget där som nr 14

    Håller tummarna nu! =)

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag är gärna med och tävlar om bra verktyg.
    1. Svaret är 1883.
    2. Gillar på facebook, liselotte andersson
    3. Följer dig sedan tidigare på bloglovin, gillar inlägget som nr 15
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  37. Jag är gärna med och tävlar, och 1883 konstruerade Hultafors ingenjör den berömda meterstocken.

    Länkat: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2013/may/tavlar-om-proffsverktyg.html#comment

    Gillar deras sida på FB (Sanna Kaakinen).

    Har gillat inlägget på bloglovin som nr 16.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag är med :)
    Svar: 1883.


    Carita
    turkost@gmail.com.

    SvaraRadera
  39. Svar: 1883

    Gillar på facebook (Kim Falkenström)
    Blev nummer 17 att gilla inlägget på Bloglovin!

    Håller tummarna, för jag har bara en löjlig liten minihammare med ett skaft som glappa!

    // Kim
    kimsan_@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. wow vilken kanon tävling.
    Då jag saknar verktyg så vore detta perfekt att vinna
    (slippa låna karln hela tiden)

    1. Svar: 1883
    2. Tipsat: http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2013/may/verktyg.html
    3. Gillat på facebook (camilla millah öman)
    4. Följer dig redan på bloglovin så jag har gillat (19)


    Hoppas verkligen att jag har turen på min sida..
    Ha det bra Kramar // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Frida Bergner2013-05-13 21:50

    Jag är med och tävlar.

    År 1883 konstruerades meterstocken.
    Delar tävlingen på min FB-sida: https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10151603401654767
    Gillar Hultafors SV på FB: Frida Bergner
    Följer dig redan på bloglovin, så gillar inlägget som nr 20.

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Frida Olsson2013-05-14 16:41

    1883 gjordes den första meterstocken.

    har gillat på facebook också.
    Bloglovin nummer 403

    Min mail är: juni_82@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jag är gärna med! Svaret är; 1883
    /Johanna
    rockbarnettavlar@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Rätt svar: 1883. Jag har gillat er facebook-sida.

    SvaraRadera
  45. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar!
    Svaret är 1883.

    Camilla
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  46. Är gärna med! Svaret är 1883.
    * Följare, 22:a som gillar
    // Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Svar: År 1883.
    Jag vet att min man skulle göra glädjevolter om jag vann en tävling till HONOM istället för till barnen, det skulle vara kul att få överraska honom, dessutom har vår hammare sett sina bästa dagar...

    Länkar här: http://tavling.frusvensson.se/2013/may/verktyg-fran-hultafors-245.html

    Följer som nummer 405.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  48. Jag är gärna med!
    Svar: 1883
    FB: C Care Regn
    Länkat.
    http://care69.blogspot.se/2013/05/24-maj-vinn-verktyg-fran-hultafors.html
    Är följare och har gillat inlägget.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  49. Svar: År 1883, vill gärna vinna dessa verktyg, så jag får ha dom ifred för "gubben" = )

    SvaraRadera
  50. jag är med :)

    1. svar: år 1883
    2. delat tävling på fb: Johanna Hellberg
    3. gillar på fb: Johanna Hellberg
    4. följer dej sen länge, så gillar inlägget istället som nr. 23

    johanna.hellberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Svar: 1883

    Jag gillar Hultafors på Facebook,
    Jag följer din blogg på Bloglovin (nr 24)

    Karin Forsberg
    kakasvea@yahoo.com

    SvaraRadera
  52. 1883

    hälsningar

    allatidersanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Hej.
    Svar: År 1883
    Följer dig redan och har nummer 405.
    Gillar givetvis Hultafors på facebook.

    Mvh Linda

    linda.jon@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. 1883 konstruerades den första meterstocken. Jag gillar för övrigt Hultafors på Facebook.

    SvaraRadera
  55. Tjenixen.

    Tack för en informativ och inspirerande sida :)

    Som nybliven husägare vill jag självklart vara med i utlottningen av dessa åtråvärda kvalitetsverktyg :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: År 1883 (av ingenjör Karl-Hilmer Johansson Kollén).

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Svar: 1883

    Gillar på FB (Carola Lind)

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/may/verktyg.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  57. 1883 skedde detta!

    MvH, Niklas.
    niohl@bredband.net

    SvaraRadera
  58. Svar: 1883

    Carin Bjurström

    carinbjurstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Svar: 1883
    Gillat och tipsat här: https://www.facebook.com/ironnlid?hc_location=stream
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  60. Rätt svar: 1883
    emilagren@live.se

    SvaraRadera
  61. 1883

    Martin Larsson
    larsson.martin@me.com

    SvaraRadera
  62. 1. Svar: àr 1883

    2. Delar pà min FBlogg
    https://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/469472799796281

    3. Gillar pà FB - Sofie Altuntas

    4. Följer redan pà bloglovin och blev nr 24 att gilla inlägget

    MVH Sofie
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  63. År 1883 konstruerades Hultafors meterstock.

    SvaraRadera
  64. 1883. gillat o delat

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  65. 1883
    araskog@hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Svar: 1883

    Gillar på FB.

    Följer på Bloglovin sedan tidigare och vet därför inte vilken följare jag är.

    MVH

    Victoria Svensson Utas
    victoria@svenssonutas.se

    SvaraRadera
  67. Hej!

    Svar: 1883

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)

    Jag har delat och tipsat om tävlingen på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/345996425503857

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Hej!
    Hoppas jag gjort allt rätt!
    1.år 1883
    2.http://www.facebook.com/emelie.svensson.77377
    3.gillar Hultafors på facebook
    4.följer på bloglovin nr 412
    5. gillar inlägget som nr 25
    6.mimma82@spray.se
    7.Har hört hela mitt hur mamma som har bott på landet blev bestulen på sina verktyg när hon träffade pappa, som kom från lägenhetsboende.Vinner jag ska mamma äntligen få tillbaka lite av det hon hade i sin verktygslåda, så hon kan klara sig själv igen, då pappa inte har ersatt henne.
    Mvh
    Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört i hela mitt liv... ska där stå!Ibland vill det inte som man tänker!

      Radera
  69. Svar: År 1883

    Gillat Hultafors på Facebook!

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. Svar: 1883!

    Mvh Christa

    SvaraRadera
  71. Svaret är år 1883. Ett toppverktyg som består!

    MVH Monika
    Mail: moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  72. Vilket år konstruerade Hultafors ingenjör den berömda meterstocken? Rätt svar: 1883

    Vänliga hälsningar/Best Regards

    Patric Svensson

    SvaraRadera
  73. År 1883!

    Hammare och bräckjärn skulle komplettera verktygslådan ordentligt!

    Håller tummarna hårt!
    MVH Kersti

    SvaraRadera
  74. Svar: År 1883 konstruerades mätstocken.
    Följer Hultafors på Facebook.
    Hoppas på tur nu! /Håkan

    SvaraRadera
  75. Hej
    Mitt svar är
    Karl-Hilmer Johansson Kollén
    år 1883 konstruerade han denna fantastiska skapelse som håller än idag.

    MVH
    // Bengt Gustafsson

    SvaraRadera
  76. Hej!

    Svar: År 1883 var det.

    Hoppas att jag vinner, så jag kan röja lite på tomten.

    Hälsningar

    Anders Kronborg

    SvaraRadera
  77. Ann-Katrin J.2013-05-25 08:41

    Karl-Hilmer Johansson Kollén

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  78. Grym hammare, den vill jag vinna!! =)

    Svar: 1883

    Andreas
    astrumplainena(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  79. Svar 1883. Följer bloggen. Blev gillare nr 26 i tävlingsinlägget och gillar på FB under mitt namn Jenny Steen-Johansson (min epost jenny-janne@hotmail.com)

    SvaraRadera
  80. Karl-Hilmer Johansson Kollén konstruerade 1883meterstocken
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Vilka priser! Skulle passa oss "gröna vågare" som chansat att klara livet på landet i ett omodernt gammalt torp.
    Svaret 1883. (Tack ledtråden)

    Mvh
    Anders
    stubbena@gmail.com

    SvaraRadera
  82. Vilka priser! Skulle passa oss som försöker klara livet på landet i ett gammalt torp.Verktygen skulla komma väl till pass.
    Svaret 1883 (Tack ledtråden)

    Mvh
    Anders
    stubbena@gmail.com

    SvaraRadera
  83. Hej
    1883 är svaret på frågan, men jag har ett svagt minne av att den egentliga orsaken till Karl-Hilmers uppfinning var att få en praktisk och portabel omvandlare från det gamla tumsystemet till det år 1878 införda metersystemet. Tummen på ena sidan med metern så behändigt på den andra. Alltså en meterstock, allmänt kallad tumstock...
    Mvh
    Tomas

    SvaraRadera
  84. 1883



    Har delat tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/sven.soderling?ref=tn_tnmn



    Sven Söderling

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!