2013-06-13

Bak i ny ugn...

Alltså, det är skönt att ha någonting tydligt att skylla på när man misslyckas. Jag bakade rabarbermuffins igår för att ta med till skolavslutningen och lyckades till och med bränna en del av dem. Det är inte ofta jag gör sådana misstag men jag skyller helt klart på att det är en för mig ny ugn.

Passade även på att testa varmluftsfunktionen (min första) för att kunna sätta in fler plåtar samtidigt men det var tydligen ingen bra idé.

Dessutom visade det sig att ugnen värmer ojämnt eftersom de muffins som stod längst in blev lite väl bruna med de andra såg het okej ut. Typiskt bara att jag inte har någon som helst lust att baka mer så det får bli lite halvdana muffins imorgon.

Just det, jag har dessutom köpekakor som ska tas med och känner mig stolt över det. Stolt över att jag har lyckats ta bort den press som jag, och många med mig, gärna sätter att det ska vara hembakat till varje pris. 

Nepp, det är inte alltid bäst och jag är säker på att mina köpekakor är de som kommer ta slut först...
- vs -

5 kommentarer:

  1. Svårt med ny ugn tar ett tag innan man lär sig hur den funkar kram Diana

    SvaraRadera
  2. Chokladwhoopies är annars gudomligt goda! Jag hade gjort såna för längesen och hade med till jobbet och det pratas om dom fortfarande :)

    SvaraRadera
  3. Muffins är något som jag ALLTID misslyckas med, haha!

    Och även om jag önskar att jag var magisk så tror jag att det är bebisen som är det ;)

    SvaraRadera
  4. Visst är det gott med köpta saker också ibland, jag sitter här och drömmer om en kebabsallad från pizzerian och tror att det får bli fredagsmiddagen :)

    Nu har jag lagt upp ett svar på bloggen om din fråga med korrigerad ålder :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Äh, köpkakor är minsann inte det sämsta och man är ingen sämre förälder för att man tar med det !
    Jag älskar tex pågens gifflar och tar gärna en påse av dem framför hembakta bullar :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!