2013-06-15

BVC, skolavslutning och apati.

Så var det veckoslut igen. Vi har klarat av ett regnigt skolavslutningsfirande där köpekakorna försvann i ett nafs (sa ju det). Barnen var glada och den där ljuvliga känslan av att ett superlångt sommarlov väntar smittar av sig. Det blir skönt för barnen att slippa gå upp kl 6 på morgnarna och slippa jagas i säng på kvällarna. Skönt även för föräldrarna med friheten i att inte passa några tider, barnrelaterade tider alltså.

Liten har varit på 18-månaderskontroll och hon har vuxit fint, numer följer hon "normalkurvan" när det gäller längd men ligger fortfarande lite lägre på viktkurvan. Inget jag oroar mig över för hon är en knubbig liten godsak, precis som hon ska vara. Helt underbar är hon och både jag och hennes pappa går runt och fånler så fort vi ser henne. 


Annars har jag drabbats av en handlingsförlamande trötthet i kombination med apati, vill mycket, orkar inget. Är överkänslig (hormoner?), mår illa från och till och har ont i höften/ryggen.

Jag tror faktiskt att jag lyckades med båda kakorna trots ny ugn. Ursäkta den totalt oinspirerande och fula bilden. 
Lyckades ta mig ur min energilöshet en stund idag och bakade Toscakaka och Mockarutor i ett svep. Känns bra att ha något att fika när vi får finbesök till veckan men i övrigt har ingen av den planering jag hoppats göra blivit gjord. Jag sover helst.

Vad gör du i helgen?

- vs -

5 kommentarer:

  1. Jag ska också baka. Pizzabullar ska in i frysen och sen kanske det blir rabarberkaka. Och i morgon får jag besök så då blir det rabarberpaj.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu verkar det ju som att jag måste göra mockarutor iallafall. GUD vad sugen jag blev på det!
    Hoppas din ork kommer åter snart<3
    Min trötthet är numera putsväck.
    Iallafall i jämförelse med hur jag var när jag var i "dina veckor"... Kram Suzi

    Www.suziettan.blogg.se

    SvaraRadera
  3. haha... ska jag vara ärlig så gjorde inte den där "vansinnes löpningen" mig piggare idag - snarare tvärtom !
    Jag snorar och hostar som aldrig förr, men det var det värt för jag genomförde mitt mål ! HURRA :)
    Rabarber kakan är väl värd att kaka ! Så även kladdkakan med tosca täcke - fantastisk !!
    kram

    SvaraRadera
  4. Här jobbas det hela helgen!

    Skönt att du fick en liten energi-stund i alla fall :)

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jobbigt att vilja massor med inte orka och dessutom känna apati inför det... Usch då, hoppas att det går över fort! Håller tummarna för dig :)

    Min helg var ledig och tillbringades hos mammsen och var precis som en fin helg ska vara; chill, mysigt umgänge, grillning, vindrickande, avkoppling och allmänt njutande :)

    Trevlig midsommar, hoppas du och din familj får en skön helg!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!