2013-06-19

Dagen!

Besökte ett närliggande vattenfall igår eftermiddag, oerhört vackert, öronbedövande och mäktigt. Får extrema tvångstankar och får behärska mig för att inte kasta mig själv eller i åtminstone min mobiltelefon i vattnet.
Knäppt att det krävs att man har gäster för att komma iväg på lokala utflykter. Vi har bott här i flera år men har aldrig varit hit tidigare. Bättre sent än aldrig.
Tvångstankarna sträcker sig som tur är till mig själv och prylar, inte barnen men jag har en konstant ont-i-magen-skräck att de ska ramla i vattnet. 

Känner du likadant vid höjder och vattenfall?
- vs -

6 kommentarer:

  1. WoW !! Vackert !!
    men just nu är nog ett vattenfall fel ställe att besöka för mig,
    för jag får lite samma känsla som du - Jag vill slänga mig ut för stupet in i det virvlande vattnet :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. åh så otroligt fint! Hehe förstår det där med tvångstankar. När jag ser ett brandlarm i en butik känner jag oftast för att trycka på det och se vad som händer men behärskar mig haha!


    SvaraRadera
  3. Visst har dom - casall och röhnisch är mina favoriter och linnen/toppar var precis vad jag behövde ett tillskott av i träningsgarderoben :)
    Ha en riktigt bra dag ! Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder, och jag har verkligen så respekt för vatten. Jag är rädd att jag eller någon annan ska ramla i så jag är på helspänn kan man säga.

    SvaraRadera
  5. Ja, såna tvångstankar har jag också i olika situationer, tur att man kan behärska sig :D

    Visst är det kul att baka och hitta nya favoritrecept. Det är faktiskt inte ofta jag bakar samma sak flera gånger, men gör jag det så är det ju riktiga favoriter :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja.
    Ständigt.
    Sommaren är härlig och förfärlig med alla faror.
    "...akta dig för eld, och djupa vatten...."
    Kram <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!