2013-06-21

De bästa gästerna!

De allra bästa gästerna är de som känner sig som hemma när de är hos oss. 

Det visar sig genom att de:

  • Tar för sig ur kylen om de är hungriga.
  • Lägger sig i soffan om de är trötta.
  • Plockar i och ur diskmaskinen/torkar bordet på eget bevåg.
  • Erbjuder sig att hjälpa till med allt möjligt.
  • Förstår helt och fullt när jag behöver/vill vila mitt på dagen.
  • Struntar i att vårt hem inte är skinande rent och perfekt.
  • Tar hand om/leker med våra barn.
  • Är avslappnade och flexibla.
  • Är utan förväntningar och krav och har egna idéer på eventuella aktiviteter.
  • Vet att de inte behöver ta med lakan, handdukar, shampoo och liknande.
  • Tar med choklad...

Det allra viktigaste som den bästa gästen gör är förstås att dyka upp alls. Speciellt nu när vi bor så långt bort från, nästan, alla är det guld värt att bli besökt.

Är det något jag glömmer?
- vs -

6 kommentarer:

  1. Så borde det alltid vara att ha gäster !!
    Hoppas ni har en riktigt trevlig midsommar :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig, imorgon får vi sådana gäster och det ska bli så skoj!!

    Tack så jättemycket för midsommarhälsningen, den värmde verkligen!!

    Hoppas ni också har en riktigt härlig midsommar!

    Många kramar

    Fru P med familj

    SvaraRadera
  3. Nej, jag kunde inte ha förklarat/beskrivit det bättre själv, klockrent och det är så det ska vara :)

    SvaraRadera
  4. Låter som bra gäster kram Diana

    SvaraRadera
  5. Verkligen drömgäster såna där :)

    Kram och hoppas ni haft en fin helg

    SvaraRadera
  6. Jag håller absolut med dig på listan! Bästa gästerna :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!