2013-06-05

Det här med rabatter...

Förra veckan fick jag en rabatt från Cdon som ett storslaget grattis på namnsdagen. Jag fick 50 kr vilket innebär att det inte bara blir fraktfritt utan även en liten prisrabatt på vad jag nu tänkt köpa. Är ganska säker på att det som vanligt blir en hög med pocketböcker. Att jag fick rabatten med mail gör att jag använder den men i övrigt är jag riktigt usel på att både leta upp och använde kuponger av olika slag, tror det har med tålamod att göra.

När vi var på stan häromdagen så shoppades det hejvilt, det var främst avslutningskläder som skulle införskaffas och båda skolbarnen lyckades hitta varsin outfit. När vi handlar i fysiska butiker så har jag ju klubbkort i de stora kedjorna vilket helt klart underlättar användandet av rabatter, åtminstone när de ligger på korten. Rätt många butiker skickar ut papperskuponger och jag är numer väldigt dålig på att ta med dem när vi ska till civilisationen om jag ens hinner använda dem innan de går ut. 

Jag tror att bland annat Åhléns och något av apoteken numer nöjer sig med personnummer och eventuella rabatter syns direkt i deras kassa. Det gillar jag, enkelheten. 

Livsmedelsbutiker är ganska bra på att lägga rabatter på sina respektive klubbkort även om ICA gärna skickar ut sina 25 kronors-kuponger i pappersformat, kan inte de beloppen hamna på kortet likaväl? 

Coop är bra på det, all återbäring ligger så fint på klubbkortet och jag slipper ta med mig annat än det när jag ska handla. 

Apropå Åhléns, när ska de öppna nätbutik? Jag väntar och väntar...

Tipsades om sidan Cuponation som samlar rabatter från en hel del butiker på nätet och de har även egna rabattkoder. Tänker att det är smidigt när de samlas på en och samma sida så man slipper sitta och googla själv och få upp inaktuella och oanvändbara koder.

Den här veckan har de en specialrabatt på 12% hos Boozt.com, i min värld räknar jag om den rabatten till fraktfritt om jag handlar för mindre än 499 kr, handlar jag för med så har de fri frakt i vilket fall.

Jag är ju en sucker för fraktfritt, speciellt då jag bor så avlägset utan butiker så ser jag den fria frakten nästan som ett måste just för oss som inte har möjlighet att springa i affärer. Fria returer är även de uppskattade även om de i mitt fall sällan fungerar eftersom butikerna gärna använder Schenker som tyvärr inte har något inlämningsställe i närheten.

Kombinationen fraktfritt och en rabatt av något slag är mycket uppskattat, det finns en del butiker som regelbundet erbjuder sådant. AgnesAmelia är en av dem och jag blir alltid lika shoppingsugen när deras nyhetsbrev dyker upp. Riktigt stora rabatter och fri frakt, kan knappast blir mer lockande.

Hur gör ni, använder ni kuponger? Fysiska som nätkoder?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Jag brukar slänga ned alla papperskuponger i ett eget fack i handväskan. En del använder jag och annars rensar jag bort de som gått ut i datum med jämna mellanrum. De jag använder mest är Åhléns, Kapp Ahl och Lindex. Ibland även Yves Rocher. Bonuscheckar brukar jag få på Stadium, Hemköp, Åhléns och apotekskedjorna. De brukar jag alltid använda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just bonuscheckar brukar jag hinna använda just för att de har längre datum normalt sett. När jag bodde i Sthlm hade jag lite bättre rutin på det hela, som du lade jag dem i väskan och hade åtminstone med när jag åkte till stan.

      Det vore kanon om alla rabatter skulle ligga på ID-kortet istället så drar man det överallt. Eller ås blir det lite Storebror-varning kanske?

      Radera
  2. Rabatter gillas alltid, hihi. Även om jag själv är helt kass på att använda dom. Jag glömmer liksom alltid bort dom, men så äre ibland :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!