2013-06-28

Flyttstädning pågår...

Och det känns som att det aldrig tar slut. Egentligen skulle man kunna säga att vi med tre dagar kvar av kontraktet bara har golv och fönster kvar. Men när man tittar in i skåp och garderober, badrummet i sin helhet och köket här och var så känns det inte alls så.
De här ytorna är alltså skrubbade och rena men det kan man knappt tro. Hopplöst.
Är det möjligt att få en lägenhet som sett sina bästa dagar att se flyttstädad ut? Vi skrubbar väggar och dammsuger taket men vad hjälper det? Det är svårt att sluta även om vi vet att vi måste, att det är omöjligt att få det så skinande rent som vi tänkt oss. Sådär som man själv önskar att det ser ut när man flyttar in i en "ny" bostad.

Visserligen var det inte särskilt bra städat när vi flyttade in men det fanns ingen tid att börja klaga och begära omstädning, vi skulle ju börja bo direkt.


Hur det än är så längtar jag något enormt till måndag då vi lämnar ifrån oss nycklarna och säger tack och hej till en sunklya och vi på riktigt riktigt bara bor i vårt hus. Vårt rena, lättstädade, ljusa underbara hus. Hurra!

- vs -

6 kommentarer:

  1. jag tror det kan löna sig att ta in flyttstäd. lite sent påtänkt kanske, men gud vilken känsla. bara ta sina saker och sedan inte bry sig om "skiten"... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vi hade helt klart köpt städningen men det finns inga städfirmor här i krokarna. En nackdel att bo på vischan.

      När vi lämnade Sthlm köpte vi städningen och det var en enorm lättnad, tack och hej liksom! :)

      Radera
  2. Flyttstäd valde vi då jag var ganska gravid, flyttstädning är det värsta som finns...mysigt att flytta in i nya huset kram Diana

    SvaraRadera
  3. Det där med att flyttstäda är verkligen inte kul !
    Här tog latmasken överhanden sist så jag bokade faktiskt in flytt städ och det var ärligt talat värt varenda krona :) Samma blir det nog nästa gång i flyttar - men än så länge känns det som om det är en evighet kvar... ;)
    Trevlig helg !! kram

    SvaraRadera
  4. Åh :/ Men snart är det Måndag vännen. Vi brukar alltid köpa flytt städ och de är värt varenda krona, så det kommer jag nog fortsätta med så länge jag lever ;) Spännande med bilden, den ser jag framemot att se.

    SvaraRadera
  5. Förstår att du längtar! Flyttstädning här helt klart till en av de värsta aktiviteterna jag vet. Man städar och städar och städar och så flyttar man in i den nya lägenheten som inte är hälftens å ren som den man just lämnat. Så tyckte jag det var varje gång jag/vi bytte lägenhet. men nu är det förhoppningsvis slut på flyttstädandet. Inga fler flyttar i sikte! :)

    Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!