2013-06-10

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Är fortfarande löjligt glad över att jag mår så mycket bättre. Och så är jag glad för att arbetet med övervåningen påbörjats.

Blev jag irriterad över:

Kollegor som stryker runt på jobbet och gör sitt bästa för att undvika att jobba.

Lärde jag mig:

Att aldrig sluta förvånas över en del människors helt seriösa inskränkta påståenden. Jo, självklart blir man arresterad om man viftar med svenska flaggan på nationaldagen.
Och i Stockholm måste man akta sig för att inte injiceras med heroin på t-banan.

Undrade jag: 

Hur de av er som jobbar heltid och har en hög med ungar hinner blogga?
Min tid är ruskigt begränsad, energin likaså men viljan stor.

Önskade jag: 

Att jag hann börja städa ur och packa resten i lägenheten.
Vill bli av med det.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att barnens skolavslutning firas i solsken.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

3 kommentarer:

  1. På jobbet ska man jobba såklart, och tiden måste ju gå sakta för dom som bara stryker omkring liksom.

    SvaraRadera
  2. Just det där med tid och bloggande klurar jag med på... och då är jag ändå mammaledig med bara 2 barn ;)

    SvaraRadera
  3. haha jag vill också veta hur folk hinner blogga! Jag har "bara" två väldigt små och är dessutom mamma-ledig, men all tid går åt till barnen. Jag har tur om jag hinner sitta så länge som jag gjort en stund nu så att man hinner läsa andras bloggar också :P

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!