2013-06-17

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Min hårt arbetande man som gör sitt allra bästa för att färdigställa huset.

Blev jag irriterad över:

Byggdammet.
Jag vet att jag borde ha vant mig men det mycket fina fula dammet som dagligen täcker allt härinne är oerhört irriterande.

Lärde jag mig:

Att det är underhållande att lyssna på präster som håller tal under skolavslutningen och gör allt för att undvika Jesus och Gud, det blir ganska roligt när prästen envisas med att byta ut de nämna till sagofigurer.

Undrade jag: 

Om det verkligen behövs så mycket regn just här där vi bor.

Önskade jag: 

Att vi kommer hinna/kunna/ha råd att åka till sommarstugan innan sommarlovet är över.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att sommarlovets första vecka bjuder på lite solsken!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag gjorde som du och gjorde en liten försenad förra veckan-lista :)
    Här är mitt bidrag:
    http://vanitas.blogg.se/2013/june/mandagslista-forra-veckan.html

    Kram, Anneli :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!