2013-06-18

Min graviditet vecka 13

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet.

Vecka 13
Den här veckan mår jag både riktigt bra och sämre men väljer att glädjas åt de dagar som är bra. Jag njuter av att äta glass även om jag får betala med illamående efteråt. Jag kan åtminstone äta.

Magen är lika stor som den varit de senaste veckorna, inte mycket som händer där. Smärtan i höften består och är värre efter bilresor och om jag sover på sidan. Det är svårt att sova på rygg men jag försöker.

Har påbörjat flera böcker men är tvungen att lägga ifrån mig dem då de handlar om barn som far illa. Det berör mig naturligtvis i vanliga fall också men nu är jag så känslig att jag inte kan hantera det.

Lämnar nytt blodprov och får besked under nästa vecka om dosen Levaxin behöver korrigeras igen.

Total viktuppgång, 3.5 kg. Tyvärr gör det mig lite ledsen, jag vill inte gå upp i vikt igen, även om det är av den allra bästa anledningen. Känner att det inte enbart är gravidmagen som vuxit och jag är rädd att jag kommer få för mig att äta mindre för att undvika viktuppgång. Det är ju inte bra, varken för bebis eller mig, men så länge jag vet om det så hoppas jag att mitt förnuft tar över.
- vs -

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner inför viktuppgången. Trots att det är högst naturligt att man går upp i vikt känns det ändå jobbigt. Jag kände precis likadant.

    Men ta hand om dig och ät inte för lite!!! Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!