2013-06-29

NIVEA In-Shower Body Lotion - testat!

Vi är nog många som tycker att det är jobbigt att duscha, inte för duschen i sig utan för allt efterarbete. Trots att man precis shamponerat, balsamerat (!!), rakat, peelat, tvålat in och sköljt av så tar det inte slut där. Det ska smörjas in med ett gäng olika krämer efteråt. 

Idén med NIVEA In-Shower Body Lotion är att åtminstone ett av dessa moment försvinner. Du duschar som vanligt, tvålar in kroppen, sköljer av och det är då du smörjer in kroppen med In-Showern. Observera att du ska skölja av kroppen igen, men själva lotionen absorberas av huden.
Upptäck ett fantastiskt nytt sätt att vårda huden: Denna nya lotion ska användas i duschen direkt efter rengöring. Den våta huden kan direkt ta upp den speciella vårdande formulan med havsmineraler så att den lätt och snabbt absorberas. Vänta några sekunder och skölj av resterna inom kort.
Det är lite ovant att torka kroppen när den är insmord, huden känns lite glatt men det är en vanesak. Huden fungerar som en vanlig Nivea-lotion och behåller fukten cirka ett dygn.

Lotionen doftar fräscht av klassisk Nivea med en blommig touch, lite liljekonvalj eller syrén, jag kan inte riktigt avgöra vilken blomma det är. Det är dock en feminin doft så jag antar att produkten riktar sig till kvinnor.

NIVEA In-shower Body Lotion är en riktigt bra idé, självklart vill jag underlätta skönhetsbestyren i sin helhet. Men när jag vill vara insmord direkt i/ur duschen föredrar jag effekten en oljebaserad kroppsskrubb ger. 

Du hittar en hel del ur NIVEAs stora produktutbud i ett varuhus eller en matbutik nära dig.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR den där - på riktigt !!
    Ihop med niveas anti stress spray är den min klara favorit i badrummet :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fiffigt låter som en bra ide :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Åh, den där MÅSTE jag genast prova!! Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!