2013-06-17

Oönskad shopping

Snart kommer finfamiljen med fyra kids och två päron till oss. Det ska bli supermysigt att få hit dem och vi gör vårt bästa för att få lite ordning tills dess. Mannen fixar både inne och ute, husvagn ska fixas till som gästrum och invändigt är det lite allt möjligt som ska fixas. Vi har tagit ledigt från övervåningsarbete i några dagar men det är inte direkt lite att göra bara för det. 

Jag dammsög för en stund sedan, välbehövligt med byggdamm allover. Då pajar dammsugarmunstycket, tack för det. Cirka två år efter att vi köpte den och därför finns det ingen garanti kvar. 

Vad gör jag nu? Att sopa räcker liksom inte men det blev en stund framför datorn. Ett nytt munstycke är beställt och jag slog till och beställde även en ny dammsugare. Vi har ju två våningar och jag kan tänka mig att det blir en skönt lyxig känsla att ha en dammsugare på varje våning.

Eh, liksom för att spara på ryggen, om inte annat.

Förhoppningsvis hinner jag få upp en topptävling imorgon men det märks ju.

Med önskan om en fin måndagskväll!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Det där med garantier är ju så typiskt. Saker och ting går i princip ALLTID sönder då garantin gått ut, som att det är inbyggt.

    SvaraRadera
  2. Lite städlyx med dammsugare lite överallt uppskattas ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen lyx med en på varje våning :)

    Ha en fin måndagkväll du med!

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!