2013-07-17

Bullbak & Grumpy Cake!

Det är en vanlig dag men det som gör den speciell är att världens finaste mamma/mormor kommer på besök. Det betyder att frysen bör fyllas på med fikabröd så dagens enda syssla för den gravida damen har varit bakning.

Efter flera dagars konstant regnande har en stormig natt äntligen torkat huset utvändigt vilket gav maken chansen att fortsätta måla. Klassisk uppdelning, frun bakar, maken målar. Inte mig emot.
Det blev en sats Vaniljbullar och en sats där hälften fick bli vanliga Kanelbullar och andra hälften blev min allra första Butterkaka. Stolt som bara den eftersom den faktiskt ser god ut även om den inte är lika fin som köpebröd.

Jag gläder mig åt att min lust att baka har kommit tillbaka. Bröd bakas ungefär var tredje dag, oftast med kalljäsning över natten så vi får nybakat bröd till frukost. Sedan kan det vara så att energin inte riktigt räcker till att baka alla godsaker jag vill ha men det gör inget. Ett steg i taget.
- vs 

3 kommentarer:

  1. Oj. Var tredje dag? Hejja dig!
    Om jag ens äter frukost var tredje dag är det hejja mej! Har du nåt gott recept att blogga om med då?
    Med kalljäs? Kram Suzi

    SvaraRadera
  2. Wow vad fin! Vad duktig du är!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!