2013-07-04

Footner Soft Foot Foam - testat!

Jag har testat Footner Soft Foot Foam och här följer min utvärdering.
Footner Soft Foot Foam ger fukt och näring samt motverkar förhårdnader. Footner Soft Foot Foam är enkelt att använda. Det härliga oparfymerade fotskummet bildar en osynlig näringsgivande hinna som dessutom ger en intensiv återfuktning då den får verka under natten. Fotskummet motverkar dessutom effektiv uppbyggnaden av förhårdnader vid regelbunden användning och ser till att hålla dina fötter i perfekt skick - hela året!
Tanken är att man först ska använda Footner Exfoliating Socks först och skummet som daglig eftervård. I mitt fall har jag enbart filat fötterna och sedan använt skummet som en fotkräm. Jag har alltså inte testat mirakelsockan men det är inte heller en förutsättning för att det ska fungera.

Jag smörjer alltid in mina fötter när jag sitter på sängkanten och med de vanliga fotkrämerna som normalt är väldigt feta har jag ingen möjlighet att tvätta händerna efteråt. Det går ju inte att gå på golvet med de insmorda fötterna och jag har ingen lust att dra på mig ett par strumpor på de kladdiga fötterna.

Det är den första fördelen med Footner, skummet sjunker in i huden och stannar där. Det blir en lätt silkig yta som känns skön. Jag känner inte heller något behov att tvätta händerna efteråt och har märkt att Footner Soft Foot Foam fungerar alldeles utmärkt som en över-natten-hand-kur.

Det doftar ingenting och mina fötter håller sig lena länge, visserligen har jag inga problemfötter men som alla andra så behöver de filas lite då och då. 


Footner Soft Foot Foam rekommenderas till dig som vill ha mjuka och lena fötter och gärna slipper de kladdigt feta krämerna.


Footners produkter hittar du hos apotekskedjorna och hos Apotea.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!