2013-07-01

Måndaglistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Lusten att baka är äntligen tillbaka.
Baka tillbaka...

Blev jag irriterad över:

En jobbig förkylning med rethosta och febertoppar.
Och myggen.

Lärde jag mig:

Att flyttstädning är bland det värsta som finns (förutom krig och död och sådant).

Undrade jag: 

När jag har möjlighet att resa till New York nästa gång, längtar tillbaks!

Önskade jag: 

Att sommarlovslediga barn inte automatiskt innebär bråk mellan syskon. Jo, det är riktigt härligt att vara lediga tillsammans men varför, varför måste kidsen bråka bara för att de har mer tid tillsammans?

Den kommande veckan hoppas jag:

Tjatigt, jag vet, men lite sommarvärme är mycket välkommet.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. haha... jadu, här har du en till som längtar, drömer och trånar om sol och högsommarvärme ! Tack och lov har vi ju en turkiet resa bokad inom kort, men svensk sommar är inte heller det sämsta och jag hoppas vi ska få många lata dagar på stranden under semestern :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. ja flyttstäda är ingen höjdare, men ack så skönt när det är gjort!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!