2013-07-08

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att Liten har sovit en hel natt!
Det tog bara 18 månader och har ännu bara hänt vid ett tillfälle men det räcker för att inge hopp om en hel sovnatt innan pyret kommer.

Blev jag irriterad över:

Mitt besatthet över min vikt, att jag blir ledsen trots att jag av helt naturliga skäl ökar i vikt.
Min smarta lösning är att tröstäta.

Lärde jag mig:

Att när min äldsta dotter för första gången är bortrest i över en veckas tid känns familjen inkomplett. Inget stämmer.
 När barnen flyttar hemifrån, kommer vi känna oss halva då?

Undrade jag: 

Hur sommarledigheten kommer se ut, det verkar som att vi inte hinner åka till vårt sommarparadis i år. Lätt panik.

Önskade jag: 

Att tiden inte skulle gå så fort, jag hinner inte med.

Den kommande veckan hoppas jag:

Solsken och hårt arbete med huset, både in- och utvändigt.
Det går lite för långsamt.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Pizza är minsann inte det sämsta !
    Dock misstänker jag att det blir det på torsdag här !
    Vi ska spendera en natt i göteborg innan vi åker vidare till turkiet,
    och jag har några presentkort på pizza hut.
    Vi har ju inte det här i stan så det blir nog ett bra tillfälle att använda dem :)
    Semester - gud va jag älskar semester :) !!
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!