2013-07-15

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Jag kan dricka kaffe utan att må dåligt. Hurra!

Blev jag irriterad på:

Mig själv.
Trots att vi är av med lägenheten (på pappret) så går jag och väntar på ett bakslag i form av klagomål från värden. Varför kan jag inte njuta av lättnaden jag längtat så efter?

Lärde jag mig:

Att jag är fullt kapabel till att ligga i soffan och läsa en bok helt utan dåligt samvete medan min make sliter med gården precis utanför fönstret.
Jag bakar ju bebis...

Undrade jag: 

Om jag ska fortsätta baka bebisar så jag kan ligga i soffan och läsa böcker medan andra arbetar hårt.

Önskade jag: 

Att Budapestbakelser skulle hälsa på lite oftare.
Som det är nu kommer de aldrig.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att ultraljudet visar en frisk sprattlande liten skrutt.
Och solsken.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Du är rolig :-) gillar dig,din tok. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul lista! Man kanske skulle våga apa efter den en dag senare i veckan? Håller tummarna att ultraljudet går bra!

    Vad häftigt med fyra barn i så blandade åldrar. Och vad härligt att höra att du är nöjd med det! Då slipper man själv bli så hysterisk över att man väntar.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!