2013-07-29

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att få träffa mina fina syskon.

Blev jag irriterad på:

SL - vilka pinsamt höga priser och idiotiskt upplägg de har för t-banebiljetter numer.

Lärde jag mig:

Att det kan dröja över ett år från cancerbesked till påbörjad behandling.
Uselt.

Undrade jag: 

Varför så många storstadsbarn åker barnvagn trots att de uppenbarligen vuxit ur dem för länge sedan.

Önskade jag: 

Att det var ett enkelt jobb att hitta en ny bil som fyller de krav vi med snart sex personer i familjen har.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att vi hittar en prisvärd bil, får en hel del sol- & badtid och att barnen håller sams och njuter av sommarlovet.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Det där med stora barn i vagn tänkte jag också på senast jag var i Stockholm. Kan de inte gå eller är föräldrarna rädda att de ska springa bort?

    SvaraRadera
  2. Stör mig också på det nya med SL orkar inte ens åka kommunalt längre.

    SvaraRadera
  3. Dina måndagslistor är alltid så roliga att läsa :) Saga är förvisso inget storstadsbarn men hon åker vagn (syskonvagn) trots att den nästan är för liten (eller den är som precis) för att jag skall kunna ut och motionera (långpromenader) på dagarna då sambon är på jobbet :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!