2013-07-08

Min graviditet vecka 16

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 16

Under mina tidigare graviditeter har jag snarast känt avsmak vid åsynen eller ens tanken på alkoholhaltiga drycker. Den här gången vattnas det lite lätt i munnen när jag ser en kall öl eller ett glas bubblande rosévin. Undrar om det beror på att den här graviditeten var oplanerad? Att jag tidigare varit så inställd på gravidmage att det inte ens funnits på kartan. Eller så beror det helt enkelt att jag inte druckit någon alkohol de senaste två somrarna och sett fram emot att få svalka mig med en Carlsberg Hof en solig dag. Jaja, det får bli nästa sommar.

Lilla pyret har gett sig tillkänna och jag har känt ett första fladder, så mysigt! Jag har även haft några få sammandragningar vilket känns tidigt men säkert helt normalt. Jag minns ju inte hur det brukar vara men jag antar att livmodern jobbar och förbereder sig från dag ett.

Jag får inte längre plats i mina bh:ar, mina bröst har nästan återfått den storlek jag hade före LCHF:andet i somras. Där ser man. 

Total viktuppgång: 4,7 kg.
- vs -

7 kommentarer:

  1. En kall öl, oj så det vattnades i munnen på mig nu och speciellt efter idag då det varit toppen väder, men det får allt vänta en stund till, eller till jag slutat amma vill säga :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också riktigt sugen på en kall öl eller ett glas rött ... men att få njuta av sånt på altan fina sommardagar får jag nog vänta med tills nästa sommar då jag inte ammar längre ;)

    TACK också fina du för grattiset!!

    SvaraRadera
  3. Hihi... det är nästan det jag saknar mest efter graviditeten - mima tuttar som i en ytterst begränsad period var "enligt mig" - enorma !! ;)
    Dessvärre var "lyckan" kort och jag har numer återfått mina "myggbett" som om möjligt är ännu mindre än innan graviditeten...
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kram <3 åh att få uppleva allt det där "första" en gång till, vilken sällsam lycka <3
    Må så gott du kan. Tänker på dig!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!