2013-07-26

Stockholm!

Mycket tid till aktiviteter, lite tid till bloggande. 

Vi har roat oss i en högsommarvarm huvudstad och det är både roligt och jobbigt. Det sköna med att komma hit är att inse och få bekräftat att vi gjorde rätt när vi valde att lämna Stockholm. Jag saknar inget och nackdelarna med storstadslivet övervägs stort av glesbygdens fördelar.
Ska man ta sig ett dopp kanske?
En del av oss har badat, andra har varit till Lådbilslandet, alla har shoppat och träffat släkt och vänner. Imorgon lämnar vi Stockholm för Dalarna innan vi åker vidare norrut och hemåt.

De av er som är sommarlediga, njuter ni?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Jag skulle nog inte vilja bo i "storstan" jämt, men jag åker gärna dit på besök då och då :)
    haha... de där två löprundorna i morse var galenskap - jag orkade egentligen inte ens den första, jag springer ju på rätt bra när jag är ute.
    Men av någon märklig anledning verkar jag få en kick av att pusha mig själv tills jag nästan vill spy och såhär i efterhand känns 9 km i nästan 30 graders värme grymt ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag är inte heller en "storstadstjej" även om jag trodde det i min "ungdom". Tjusningen att bo på landet är så mycket mer och jag är glad över att jag kan ge mina barn det jag hade som barn :)

    Får man fråga vart ni bor nånstans? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är ju numera efter ett antal år en riktig storstadstjej :)
    Dock uppskattar jag det lugnare livet på "landet" eller i mindre orter oerhört som ett avbrott från storstadstempot!

    Åh, vilken härlig bild! Otroligt charmig pose lilltjejen har med händerna i midjan ;)

    Ha en fantastisk söndag!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen "storstadstjej" däremot är det riktigt roligt att vara i tex. Stockholm på semester men jag är alltid lika glad över att komma hem till "mitt" Norrland och lilla Boden. :)

    SvaraRadera
  5. Låter som ni har det bra i sommarvärmen! Hoppas solen fortsätter att skina på er och att bilresorna inte blir för jobbiga för dig! Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!