2013-07-04

Trodde jag aldrig...

From 1 juli har vi vår egen soptunna och jag trodde aldrig att det skulle glädja mig. Men som vuxenvuxen så hör det till att ha sin egen soptunna.

Säg det till alla festande tonåringar, att de eventuellt kommer uppskatta de mest banala och trista skräpsakerna när/om de blir villaägare.
Såhär ser den ut, familjens nya glädjespridare.  Vi kallar den Sopan.
Säger som Fröken M; fira det som firas kan, så det blir glass i stora lass ikväll.

Imorgon blir det en tur till IKEA för att köpa stora sorteringskärl, det kostar ju pengar att få Sopan tömd och då är det smart att sortera mera. I Stockholm sorterade vi en hel del men när vi flyttade hit och insåg att det saknades återvinningsstation så struntade vi helt i det. Visst skäms jag över det men tar igen det nu så gott det gå.

Den närmaste återvinningsstationen ligger ca 10 mil bort (nackdel=glesbygd) så det blir ett stort projekt att lämna bort men så får det bli.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Vi sorterade inte heller när vi bodde i lägenhet i stan, men nu gör vi det för fullt och det känns riktigt bra! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan faktiskt tänka mig lyckan och så kul det lät med ett ikea besök :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!