2013-08-30

Är det jul snart?

Jag har börjat drömma och småplanera inför julen. Det är äntligen dags för mig att fira jul i mitt eget hus! En dröm jag haft så länge att jag med all säkerhet kommer bli besviken, inte bra att ha för stora förväntningar...

I vilket fall som helst så har jag en hel hög med fönster i olika storlekar som ska pyntas med diverse ljuskällor. Det är nog det jag gillar mest när det kommer till julpynt, elljusstakarna och stjärnorna som ger ett mjukt sken. 

Inspirationsbilder från watt&VEKEs monter på Formex AW13. 
Lånade från watt&VEKE.
Började även fundera på vad som ska bakas och tänkte att det kanske är lika bra att sätta igång och fylla upp frysen redan nu. Jag vet ju att tiden kommer vara knapp när julen närmar sig. Inte nog med att både Liten och Mellan fyller år i december men jag ska även hinna med en förlossning och när lillebror kommit ut blir fokus naturligtvis ett annat.

Igår gjorde jag en beställning med lite kläder och passade på att lägga till två julklappar. Bra att sprida ut kostnaderna, duktigt!


Plötsligt insåg jag att det bara är augusti och att jag måste hejda mig. 


Planering i all ära men att jag var redo att baka lussebullar borde jag nog inte tala om för någon. Eller skriver jag om det i bloggen och hoppas att fler är lika, eh, välplanerande som jag.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Åh jag ÄLSKAR verkligen också julen. Smart att börja tänka på vad som ska bakas redan nu. Jag har alltid hundra olika julgodis jag vill göra men hinner aldrig med allt jag vill baka.

    Och julklappar är faktiskt riktigt bra att börja med, annars står man ju där stressad som tusan strax innan julafton.

    Visst det är ju bara augusti men månaderna går ju så fort, och jag är sån som skulle kunna börja lyssna på lite julsånger redan nu. Men får väl kanske hejda mig lite:)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Så UNDERBART att få fira jul i sitt eget hus! Det är en dröm som även jag har. Jag har också börjat tänka på julen så smått, mest i pyssel då :) Men det är klokt att sprida ut julklappsinköpen och baken med. Vi har en pyttefrys så det är inte möjligt här. Här tänks det mest på skrutten som ska komma i januari, men jag älskar julen så den får jag inte glömma :)

    Sv: Tack! Pyssel och att måla är nog det som ligger närmast för mig att göra :) Alla har vi olika kul saker som vi hittar på!

    Ha en underbar lördag <3 Jennie

    SvaraRadera
  3. Åh jag har också börjat planera lite om julklappar. En adventskalender är beställd och en till tore ska också köpas. Sen har jag kommit på att börjar man köpa julklappar nu blir inte november och december lika dyr :)

    vi ska fira vår första jul hemma från och med nästa jul. I år kommer vi att fira hos svärföräldrarna, för det känns inte så suget att starta med det i år mitt i renoveringskaoset :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!