2013-08-10

Det regnar men... (halleluja)

Det rör mig inte i ryggen. Så skönt att trycka inomhus vilket större delen av familjen gjort en lördag som denna. En av oss far dock omkring i en grävmaskin och fixar tomten, något mer handlingskraftig än resten av oss.
De fem gamla apoteksflaskorna på bilden hittade vi hos mamma som passar perfekt på den lilla silverbrickan, även den ett mammafynd.

Barnen plockade lavendel och satte i, tycker att det blev rätt sött och jag hoppas att blommorna slår ut och blir sådär vackert lila.

Överlag har vi haft en fin lördag med lite förberedande bakning inför Stors elvaårsdag nästa vecka, fortsatt hemmaplock och någon timmes sömn för ett trött preggo.

Snart är det söndag, nästa sista innan skolan börjar igen för barnen vilket även innebär tidiga morgnar för föräldrarna. Jag ska hoppa av föräldraledigheten jag gick på under sommaren och hoppas hinna jobba en del innan lillebror tittar ut.

Men först en skön söndag, vad är dina planer för dagen?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Va fint du har gjort !!
    haha... jag var faktiskt rätt nöjd över att Viggo ville sova strax före 8 !
    Han kom nämligen och väckte mig halv 6 i morse och sedan dess har det vart fullt ös utan minsta vila !!
    I morgon ska jag umgås med min vän madde - utan barn !
    det är något jag ser fram emot !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Enkelt och fint med lavendel i flaskorna sådär :)

    Jag har också jobbat korta stunder mellan barnen. Lite skönt att veta att jag snart fick gå hem igen ;P
    Men snart ska jag tillbaka, för gott..hmmm

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    Vi har inget planerat direkt, Robins kusin sover över inatt så för honom blir det iallafall lek/bus på förmiddagen :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ta tag i alla måsten...så här sista semesterdagen har ju liksom inte gjort åt vettigt på hela sommaren kramis Diana

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Det lilla och enkla är oftast det vackraste....

    Sv: Ja här väntar två veckor ledigt och även om vädret verkar bli skit så ska det bli skönt att inte jobba :)

    SvaraRadera
  6. Superfint! Mysigt med 11årskalas snart då:) Ja nu känns det verkligen som att hösten drar igång imorgon, även jag ska börja jobba. Känns konstigt efter ett års mammaledighet men jag antar att det är dags:) Stor kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!