2013-08-07

Höst med Yankee Candle!

När vi rullade in i byn igår möttes vi av ett 9-gradigt svalt fjällandskap och temperaturen har inte stigit nämnvärt under dagen. Semestern är slut, sommaren likaså och vi välkomnar hösten.

Dagen har spenderats med uppackning av alla nya och gamla saker. Fina inredningsdetaljer har fått sina platser och vårt hus börjar alltmer kännas som vårt eget. Just nu är livet härligt!
Under dagen har favoritljuset Coconut & Vanilla Bean från Yankee Candle brunnit i hallen. Det sprider en ljuvlig doft av mild vanilj och kokos som hänger kvar i flera timmar. Glasburken är dessutom riktigt vacker och passar perfekt hos oss.
De ljus jag är riktigt nyfiken på till de kommande höst- och vinterkvällarna är Vanilla Chai, Black Coconut och Paradise Spice. Japp, jag har en förkärlek till vanilj och kokos.

Vilken doft är din favorit?
- vs -

8 kommentarer:

  1. Med ett yankee candle hemma doftar det alltid ljuvigt !
    Mina favoritdofter är vanilj, clean cotton och körsbärsblom :)
    Ha en riktigt mysig dag - Här är det dags att sticka till jobbet nu !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Yankee Candle, men har nyss upptäckt det märket så jag har inte hunnit prova så många än. Min favorit än så länge är Sparkling Lemon. Det står en Large Jar i sovrummet som tänds någon timma innan det är dags att gå och lägga sig och det doftar ljuvligt i hela lägenheten. För att inte tala om att de vackra burkarna kan man diska ur och använda till annat sen.

    SvaraRadera
  3. Oh, vad mysigt det ser ut och ja, vanilj och kokos är riktiga höjdare...:)

    SvaraRadera
  4. Det är ju så mysigt med alla dessa ljus men jag har dessvärre inte hittat mig min favorit ännu då jag inte testat alla :/)

    SvaraRadera
  5. Riktigt fint ljus, och mysigt en regnig dag som denna!:) Kram Linnéa

    SvaraRadera
  6. Vanillachai, ja tack :) kram Diana

    SvaraRadera
  7. Jag har faktiskt aldrig luktat på Yankee Candle ljus, men jag gillar blommiga dofter, fast vanilj mår jag bara illa av ;)


    TACK för att du röstade på oss, man får rösta på oss 1 gång om dagen, så jag skulle bli jätteglad om du tog dig tid att rösta idag igen :)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ingen höst utan deras ljus ;) Älskar deras juldofter! Kanel och apelsin.. Annars är vanilj en favorit!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!