2013-08-13

Ljuva hem!

Just nu går dagarna i inredningens tecken, bort med flyttröran och in med hemmamys. Det känns som att jag äntligen landat i vårt hus, på nedervåningen vill säga, och jag mår bra. I vanliga fall brukar jag leva i framtiden, i väntan på... efter att... när vi gjort si eller så... men just nu är jag här, idag.

Det är mycket pyssel och plockande, ett fönster kan kännas perfekt ena stunden men ändras efter en liten stund igen. Det är en lyx att ha tiden att plocka med så ytliga ting som inredningsdetaljer efter smak och humör och jag passar på att njuta av det.
Ett av våra köksfönster har gjorts om många gånger, här syns två varianter med olika utseende. 

Mårbackapelargonen har sin plats även om den är alltför hög och inte alls så frodig som jag önskat så tycker jag om intrycket den ger. Hissgardinen Eva från Nyblom & Kollén andas med sin helvita högkvalitativa bomullstextil tidlöshet och ramar in fönstret på rätt sätt. Resterande saker får byta plats lite då och då.

Ser du också fram emot att inreda/göra om i ditt hem med hösten i åtanke?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Här hemma går jag också och pysslar på och ställer om. Känns nästan lite mysigare att göra det på hösten då man vet att man har en hel vinter framför sig då man ska sitta inne och "ruva" :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va fint ni har det ! Här går jag och smådrömmer om flytt och hus, men det lär nog dröja är jag rädd och tills dess får jag väl nöja mig med att hänga med i svängarna när mannen möblerar om och fixar här hemma ( För det gör han titt som tätt - och oftast när jag inte är hemma och kan protestera ?! )
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna inreda ett alldeles nytt hem! Blir alltid lite extra sugen på att göra om och göra nytt när hösten eller våren kommer.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kliar i fingrarna, idag ska jag på julvisning ska bli spännande kram Diana

    SvaraRadera
  5. Så fint! Jag väntar på att få inreda Jennifers rum nu. Jag är inte så jätte intresserad av inredning annars, men nu ska det bli kul :)

    SvaraRadera
  6. Så fint det ser ut i köksfönstret, båda varianterna! Höstpyssla är ju det bästa :)

    <3 Jennie

    SvaraRadera
  7. Både och!
    Gillar inte att inreda. Eller jo hade nog gjort det om jag hade varit lite rikare, haha...
    Blev jättefint i ditt fönster!

    Sv: ja rätt kul att se dom välja och testa själva.
    Visst ibland slutar det med att man väl hemma får slänga en hel kaka eller glass men dom måste ju få testa och upptäcka! :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!