2013-08-17

Lördag & StoreMyStuff från Elodie Detalis!

I höstas hade fina bloggen Liniz en tävling i samarbete med butiken Brands For Kids som jag hade turen att vinna. Vinsten bestod av ett presentkort och jag valde att köpa förvaringskorgen StoreMyStuff från Elodie Details.
Precis som med det mesta här hemma så flyttar jag runt och varierar innehållet i korgen men för tillfället samlar jag våra tidningar där. Den har haft filtar, leksaker, böcker och gosedjur i tidigare. Praktisk, fin och lätt att hantera. 

Enda nackdelen är att den drar åt sig damm och för att bli av med det är det enklast att använda en klädvårdsrulle. Något lata jag inte är alltför duktig på...

Annars har lördagen varit lugn, en del städning, mindre sömnad och strykning. Lätta förberedelser inför morgondagens kaffekalas. Känner mig lugn och strukturerad inför fikat och det är bra eftersom jag kommer få fixa det mesta på egen hand. Maken står just nu på en skylift och målar den övre delen av huset så snart är det helt svart. Liften hyrs per dygn så det gäller att maxa tiden så han kommer måla hela söndagen tills gästerna dyker upp. Det blir så fint!

Har haft en hel del sammandragningar nu ikväll och det är jag inte jättenöjd med. Kanske kroppen säger "lägg dig i soffan, läs en tidning, ät choklad" så det är nog allra smartast att jag lyssnar. För jag är smart.

Vad gör du ikväll?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Fin korg och lyssna på kroppen...kram Diana

    SvaraRadera
  2. Grattis till en fin vinst !!
    Såna där har jag kikat på MÅNGA gånger, men än har jag inte fått tummen ur att köpa en..
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fin korg!
    Fortsätt vara smart! ;-)
    Var rädd om dig!

    ...vi var på grillknytkalas med tre andra familjer. Underbart. Vi har ju sommar fortfarande, helt ljuvligt att sitta ute till kl 23....första gången vi var på galej på riktigt sen Irma kom. Underbart! Och tjejerna skötte sig exemplariskt. Lava hade kul o fick en ny kompis. :-)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!