2013-08-12

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Jag är så glad för vårt husliv, trivs och njuter av att vara hemma!

Blev jag irriterad på:

Min förmåga att skjuta upp saker.
Måste lära mig att göra nu nu nu!

Lärde jag mig:

Att en ynka liten banan kan innehålla fler än sju olika gifter.
Även om vi oftast väljer ekologiska bananer (beroende på utbud) så får det i fortsättningen bli ekologiska eller inga bananer alls.

Undrade jag: 

Varför jag, trots tre tidigare graviditeter, ännu inte lärt mig att jag måste äta mindre portioner.
Det finns inte plats, fatta kvinna!

Önskade jag: 

Att någon skulle ta sig i kragen och uppfinna självrengörande golv.
Vi börjar där sen hoppas jag på diskmaskinen som tömmer och fyller sig själv, tvättmaskin som tar kläder ur tvättkorgen, tvättar, torkar, stryker och lägger in i garderoberna, mat som handlar och lagar sig självt, the list goes on and on...

Den kommande veckan hoppas jag:

Att baklusten kvarstår så att helgens födelsedagsfika inte stressar upp det här kontrollstyrda preggot.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!