2013-08-26

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att vi fått så bra ordning i huset, nedervåningen är inte alls klar men ändå oerhört trivsam och efter att ha längtat så länge är tillfredsställelsen extra stor. Highlife!

Blev jag irriterad på:

Att mina kommentarer på många bloggar automatiskt sorteras ner i skräpposten.
Det kan väl ändå innehavaren av bloggen få avgöra. Om det är skräp alltså.

Lärde jag mig:

Att bäckenbottenuppluckring, foglossning eller vad det heter är ett litet helvete men ändå tusen gånger lättare att stå ut med än illamående. Hepp!

Undrade jag: 

Varför blir jag lycklig av att shoppa?

Önskade jag: 

Att mina nattliga drömmar slutade påverka dagsformen. Det känns lite töntigt att gå runt och vara sur på folk som gjort något fel i mina drömmar.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag kommer kunna erbjuda världens bästa bloggläsare (mina) fler toppenvinster i kommande tävlingar. Det är så kul!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

6 kommentarer:

  1. Hehe, jag brukar också undra varför man blir lycklig av att shoppa(speciellt när man gjort fynd!) :)

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  2. bäckenbottenuppluckring - min mamma fick det, och har sedan 30 års ålder varit förtidspensionär pga en sabbad kropp. Det ena ledde till det andra, och till slut blev hon en mamma som skakar som en gammal tant efter att hon tvättat en dag. En mamma som blir disträ för att hon har så ont.
    Även om det finns omständigheter som lett till en sådan skräpkropp (men en desto starkare själ), så, nej. För mig som levt med att den personen jag älskar högst i detta liv har fått lida så mycket, så känns det inte bättre än illamående.
    Förlåt om det skrämde dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla gravida får bäckebottenuppluckring, en del märker inte av det alls, andra litegrann och en del blir sjukskrivna pga det.

      Har inte tidigare hört att det kan bli som för din mamma, det låter ju fruktansvärt!

      Jag kan bara utgå från mig själv och i mitt fall är det en hanterbar smärta som jag lättare står ut med än illamående.

      Radera
  3. Vilket kul och smart sätt att sammanfatta tid och tankar på :) Jag har ju själv foglossningar och har jätteont hela tiden, varje rörelse känns som knivhugg. Så det är nog olika hur ont man har. Skönt att du iaf mår bättre! Hoppas att du får en riktigt härlig vecka och tack för den fina komplimangen hos mig :) <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Jag hade bäckenbottenuppluckring alla 3 ggr och var sjukskriven mer än halva tiden...kram Diana

    SvaraRadera
  5. Jag foglossningen är bättre än illamåendet, även om det är ack så jobbigt! Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!