2013-08-06

Semesterveckor...

Under den knappt tre veckor långa bloggvilan har familjen VS roat sig med diverse aktiviteter. Bland annat:

  • Bad (i bräckt, sött respektive klorerat vatten)
  • Restaurangbesök (missade tyvärr favoritindiern i Sthlm)
  • Bilåkning (hit och dit och dit och hit)
  • Letat efter en ny bil (när lillebror kommer får vi inte plats i den nuvarande)
  • Besök till Lådbilslandet (grabbarna, icke pk så det förslår)
  • Biobesök (barnen såg Dumma mej 2 med plastglasögon på)
  • Bull- och kakbak (till mormor)
  • Kört fyrhjuling (barnen)
  • Bärplockning (hallon)
  • Rensning av mormors överfulla förråd (och lyckats få en hel del fina saker därifrån)
  • Shopping (allt och inget)
  • Träffat släkt och vänner (men inte ens i närheten alla vi tänkt från början, vart tog dagarna vägen?)
  • Läst en hel hög med böcker (jag)
  • Sömn (alla, Mellan har vaknat först av alla varje dag)
  • Njutit av solsken och värme (alldeles tillräckligt för att jag nu ser fram emot att komma hem till höstväder)

Snart ska bilen packas efter bästa förmåga och vi ska åka hem igen. Inser att det blir första gången vi kommer hem till ett hus och det ser jag fram emot. Ingen sunkig lägenhet som välkomnar oss med mögel och unken luft.

Längtar efter att få packa upp både gammalt och nytt och förbereda oss inför hösten. Snart är vardagen tillbaks och jag gillar det.
- vs -

1 kommentar:

  1. Låter som nu haft härliga veckor!

    Cissi
    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!