2013-08-15

Värsta fixardagen!

Startade dagen med att grädda bröd och kakor vars deg vilat i kylen över natten. Det hade i vanliga fall räckt som ett dagsprojekt för min del men oj vad jag har varit effektiv idag. Jag får säga det själv.
Röja, röja i röran...
Spenderade flera timmar i källarförrådet med en rejäl tömning, rensning och sortering. 

(Nej, det är ingen bra kombination att vara i en källare utan tillgång till toalett när man är gravid, om än inte hög.)

Fyra lådor ska vidare till Röda Korset, det blev en stor säck med skräp och bra ordning bland resterande lådor och saker. En del grejer fick följa med hem. Till vårt hem.

Barnens lilla lilla rum har fått en urstädning och har plockats iordning. 
Över: en av de "vita" dynorna.
Under: rent och fint.

Vår hörnsoffa som tidigare var vit med en hel del färgglada fläckar har fått nytt överdrag. Det mörkgrå tyget har tvättats och strukits och soffan känns som ny. Alla kuddfodral har tvättats och strukits och ser nya ut. -->

Jag har strukit, jag har använt både strykjärn och strykbräde serru.

En allmän husstädning, rensning bland porslin och krukor. Två stora papperskassar med pocketböcker är bortsorterade som jag hoppas att grannfolk kommer uppskatta. Även en del prylar, lite kläder och ett par möbler hoppas jag bli upphämtade av vänner.

Resultatet är en mycket nöjd, mycket trött och rätt sliten preggomamma med ont i höft/bäcken vilket förhoppningsvis försvunnit lagom tills imorgon. 

Det är så härligt att vilja och samtidigt orka göra saker. Tror det är mitt hus som ger mig både energi och lust och det är jag så tacksam för.
- vs -

3 kommentarer:

  1. skönt med såna dagar och skönt att få det gjort ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dagar då man är effektiv!! Hoppas på en sån dag imorgon för på söndag kör vi på ett hemmadop här på torpet :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj! Här har du legat i ;) Älskar såna dagar!
    Hoppas du får en härlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!