2013-08-16

Vinn två örngott från Beach House Company!

Tillsammans med Beach House Company startar jag en härligt vardagslyxig tävling där en av er vinner två himmelsblå örngott i mjukaste jerseytyg!
På andra sidan Atlanten har de länge haft något vi nu börjar upptäcka i Sverige – sängkläder av jersey. Konceptet vann stor mark på 90-talet, då en kvinna vid namn Rachel Ashwell började sälja jerseylakan i sin Kalifornienbaserade butik. Inspirationen kom från den känsla man får när man sover i en väl tilltagen T-shirt. Rachel Ashwell frågade sig, att om nu folk tycker att t-shirttyg är bland det skönaste som finns, varför inte ha det i hela sängen?

Beach House Company lanserade hösten 2009 högkvalitativa jerseysängkläder i Sverige. Designen inspireras av livet vid Stilla Havskusten längs Kaliforniens västra sida. Färgerna och modellerna ska spegla den känsla man får när lakanen används; avslappning och enkelhet.
1:a pris Två ljuvliga örngott, Fold Heaven, från Beach House Company, värde 650 kr.
________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter höstens nya serie med produkter av alpackapäls?

Skriv svaret som en kommentar, kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
 ________________________________________

Extralotter:
(Varje moment ger en extralott).


(Skriv att du gjort det).

- Tipsa om tävlingen på din blogg eller din Facebook-sida.
(Skriv att du gjort det).

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick.)
________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 25/8-13.
Lycka till!
________________________________________
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du själv hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig. Skriv gärna ett förnamn, om du inte råkar heta Anonym förstås.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

72 kommentarer:

  1. Jag är med och tävlar! :)
    Höstens nya serie heter Alpaca Line.

    Har bloggat om tävlingen:
    http://testu.blogg.se/2013/august/tavling-hos-vitt-eller-svart-2.html#comment

    Följer dig sen tidigare på bloglovin och har även gillar inlägget där som nummer 2.
    Gillar även Beach House Company på facebook (Mirjam Skredsvik).

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag vill, vill, vill, vill. Jag har klämt och känt på beach house så många gånger men aldrig kunnat unna mig nån av deras produkter.

    Svaret är iaf Alpaca Line

    Jag gillar på Facebook under namnet Kim Falkenstrm och jag blev nummer 3 att gilla inlägget.

    Mvh
    Kim

    SvaraRadera
  3. Hej! Rätt svar är: Alpaca Line. Har precis efter tyngre månader tapetserat om och lagt nytt golv i sovrummet så att få extralyxen med nya härliga sängkläder vore verkligen en önskvärd & underbar bonus inför höst och fortsatt vardag. Har tyvärr inga sociala medier men är det någon gång man kan ha lite tur trots det så hoppas jag på denna gången. :) missjeanettes@hotmail.com
    / Jeanette

    SvaraRadera
  4. Alpaca Line heter den.
    Jag gillar på FB, Tina Carlström.
    Jag har tipsat om tävlingen på min FB.

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Jag är med och tävlar! =)
    Svar på frågan: Alpaca Line
    Jag har gillat Facebooksidan (Heidi Larsson)
    Jag följer dig redan på BL men har gillat inlägget där som nr 5
    Håller tummarna - Tösen har flyttat hemifrån och de här skulle jag vilja ge henne!

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Alpaca Line

    vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Helena i Uppsala
    Alpaca Line

    SvaraRadera
  8. Svar: Alpaca Line

    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  9. Jag tror att svaret på frågan helt enkelt är Alpaca Line. :)

    Jag har gillat på FB (ana nordlander lund), gillat inlägget på bloglovin som nr 6 och så har jag bloggat här:

    http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/08/17/10106917-vinn-tva-orngott-fran-beach-house-company/

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag är gärna med.
    Svar: Alpaca Line.

    Mvh, Carita
    turkost@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Rätt svar: Alpaca Line

    lot2@spray.se

    SvaraRadera
  12. Jag är med! :) Alpaca Line. Jag gillar på fb. Följer dig på bloglovin. (mamlin(a)hotmail.com)

    SvaraRadera
  13. Svaret är Alpaca Line.

    Jag gillar på fb (maria mattson).

    Delar på fb https://www.facebook.com/maria.mattson.969

    Följer dig sedan innan på bloglovin och gillar inlägget som nummer 7.

    Mvh Maria
    mirre2@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Svaret är : Alpacka Line.
    Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  15. Jag är gärna med och tävlar !

    1, Den heter Alpaca Line.
    2, Gillar på facebook - Lina Eckerström
    3, Följer dej sedan länge och har gillat inlägget som nr 8.

    Ha en fortsatt fin helg !
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. Christina Frisberg.
    SVAR: Alpaca line
    Jag har gillat deras fb sida.
    Jag har gillat din fb sida tidigare.
    Jag har delat tävlingsinlägget offentligt på fb.
    jag följer dig redan på bloglovin och gillade tävlingsinlägget som nr 9.
    Hoppas få Zuzza skönt framöver på fina/sköna örngott. :)
    frisanpoxy@hotmail.se
    KRAMELIKRAMEN!!! <3

    SvaraRadera
  17. Självklart vill jag vara med, gillar Beach House Company sen tidigare/delar till min Fb-sida (Renate Wretefelt).

    Mitt svar är: Alpaca Line

    Mvh Renate
    wretefelt@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Svar: Linjen heter ‘Alpaca Line’

    Jag tar även en extra lott. Har länkat till dig till höger i min blogg under "bra tävlingar". Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  19. gillar o delar på fb <3 svar: new alpaca line and A/W collection 2013. mvh anette nordin

    SvaraRadera
  20. Mitt svar: Alpaca Line
    Gillar inlägget på BlogLovin (nr 10)
    Emma
    onlymeemma@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. alpacka line heter den.
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Alpaca Line tror jag ;)
    Hade varit underbart att vinna. Är så nyfiken på deras produkter.

    http://villa-freja.se

    SvaraRadera
  23. Den nya serien av alpacka päls heter Alpaca Line’ . Jag gillar Beach House Company på Facebook.

    jenny.hultfeldt@live.se

    SvaraRadera
  24. Den nya alpackapäls serien heter Alpaca Line
    Jag gillar Beach House Company på Facebook.

    jenny.hultfeldt@live.se


    SvaraRadera
  25. Svar: Alpaca line

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/august/25-augusti-vinn-orngott.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  26. Svar: Alpaca Line.
    Gillar Beach House Company på Facebook i namnet Elisabet Andersson.
    Delat och tipsat om tävlingen på min Facebook-sida, offentligt.
    Länk:
    https://www.facebook.com/elisabet.andersson.12
    Håller tummarna!
    //
    Elisabet Andersson
    in_cava_vita@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Gillar deras sida på FB, Anna Karlsson

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/08/18/beach-house-258/

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Den nya serien heter Alpaca line.
    Jag har gillat på Facebook.
    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Hej! Tävlar :)

    Svar: Alpaca Line

    Gillar på fb (Matilda Pettersson).
    Gillar inlägget på bloglovin (11).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  30. Jag är med och tävlar

    Rätt svar är: Alpaca Line och A / W Collection 2013

    * Gillar på fb (Annika Nilsson Pettersson)
    * Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/august/vittellersvart-2.html#comment
    * Följer dig på bloglovin sen tidigare o blev nr 12 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  31. Svar: Alpaca Line :)// Matilda Nyström (matildaenystrom@hotmail.com)

    SvaraRadera
  32. Jag vill gärna vara med och tävla! =)

    Svar: Alpaca line

    Jag har gillat och delat på facebook, här är en direktlänk till min delning: https://www.facebook.com/sophiemichelle.persson/posts/333149880153360

    Håller tummarna! =)
    Sophie Michelle Persson
    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  33. Den heter Alpaca Line :) Såklart man är med och tävlar!
    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Marie Lindqvist Essawi2013-08-19 14:07

    alpaca line
    från marie.essawi@live.se

    SvaraRadera
  35. Svar: ‘Alpaca Line’

    Gillar på FB (Carola Lind)
    Delat: https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151612174363543
    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  36. Alpaca line.

    Gillar på Facebook sen förut.

    Bloglovin strular så jag kan inte gilla inlägget,men jag följer dig där...

    Kram

    SvaraRadera
  37. Mitt svar blir: Beach House

    Emelie

    mobergo@msn.com

    SvaraRadera
  38. Kristina T.2013-08-20 11:49

    Alpaca Line.

    Allt hos mej är vitt eller svart.
    Till nu då...

    Kristina Turesson

    SvaraRadera
  39. Hej hopp!

    ~~ Jag är självklart med :)

    Serien heter Alpaca Line!

    Jag följer dig på bloglovin sen tidigare och har gillat & delat i namnet Maud Sundgren på FB (offentligt)

    Bara såå fina örngott som jag självklart skulle bli supersuperglad om jag fick bädda med i vårat lantliga sovrum :)

    Gillar massor & delar vidare nu på direkten! Drömmer & hoppas såklart!

    Sensommarhälsning från mig

    Maud (maud.sundgren@gmail.com)

    SvaraRadera
  40. Frida Bergner2013-08-20 20:43

    Jag är självklart med..

    Den nya serien med alpackapäls heter: Alpaca Line
    Gillar Beach House Company på FB: Frida Bergner
    Tipsar om tävlingen på min FB-sida: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10151805641529767
    Följer dig sen tidigare via Bloglovin, så gillar inlägget som nr: 13

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Sandra Kaun2013-08-21 06:48

    Alpaca Line
    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  42. Hej!
    Alpaca Line heter serien i päls... Jag vinner gärna två örngott! Jag gillar redan på Facebook och kommer att tipsa på min blogg!
    Med vänlig hälsning Lisa

    SvaraRadera
  43. Svar på frågan: Alpaca Line

    Extralott nr 1: Gillar Beach House Company på Facebook.

    Extralott nr 2: Tipsa om tävlingen på min Facebook-sida.

    Vill inte skriva ut min mejladress men håller koll vem som vinner och mejlar isf till dig :)
    Ha en trevlig dag!

    Isabel P

    SvaraRadera
  44. Kul tävling! :)

    Svaret på frågan är: Alpaca Line.


    Jag är gärna med och tävlar om dessa fina örngott, de hade passat så bra i sovrummet
    med lite färg och de hade varit sån härlig vardagslyx. :) Hoppas på tur.

    Gillar Beach House Company
    på Fb: Malin Gustafsson

    Följer dej redan på Bloglovin och gillar inlägget som nr 14.

    Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/august/tavlar-beach-house-company.html#comment

    frozenvanilla@live.se

    SvaraRadera
  45. Hejsan.

    Tack för en informativ och inspirerande sajt/blog :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: ‘Alpaca Line’

    Vänliga sensommarhälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Höstens nya serie heter "Alpaca Line" :)

    /Helena
    h3l3na_hul@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Den heter Alpaca Line.

    Håller tummar och tår, tack för en bra tävling!

    Min mail är johanna_blomdahl@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Karolina Karlsson2013-08-23 08:23

    Alpaline

    Har så länge velat testa dessa lyxiga sängkläder. Har hört så mycket gott om Beach House!

    Gillar BH på facebook!

    Karolinakarlsson1@hotmail.se

    SvaraRadera
  49. Jag är gärna med och tävlar, och höstens nya serie med produkter av alpackapäls heter
    Band Pebble – Fold Pebble/Smoke.

    Gillar deras FB sida (Sanna Kaakinen).

    Har delat på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig sedan tidigare på bloglovin, och har gillat inlägget som nr 15.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Svar: Alpaca Line
    Gillar dem nu på facebook och delar tävlingen där: Emely Tuväng Korabik.
    Gillar inlägget på bloglovin!

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Serien heter Alpaca Line.
    Gillar dem sen tidigare på Facebook och har självklart tipsat mina vänner om din fina tävling. Facebooknamn - Britta Högström
    Följer dig sen innan och blev den 17:e att gilla ditt inlägg på Bloglovin.

    Önskar dig en härlig Britt-sommar!

    Mail utan mellanslag t h o t@hotmail.se

    SvaraRadera
  52. Svar: Alpaca Line

    Gillar på facebook samt bloglovin' #420

    mainnaho@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Hej!
    Serien verkar heta Alpaca Line! :) Jag gillade sidan, skrev ett blogginlägg och blev bloglovin'-följare (nr 421), hoppas hoppas hoppas :D Du har en väldigt fin blogg, och roligt med tävlingar med bra saker! Hare bäst!

    Bea

    SvaraRadera
  54. Svar: Alpaca Line
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  55. Svar: Alpaca Line. Gillar tävlingsinlägget som nr 18. Gillar under mitt namn Jenny Steen-Johansson och delat tävlingen. (e post jenny-janne@hotmail.com)

    SvaraRadera
  56. Hej!

    Jag vill vara med!
    Svar: Alpaca Line

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har tipsat och delat tävlingen: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/376339215802911

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. 1) Alpaca Line

    2) Kristina Karlsson Fd Magnusson gillar på FB

    3) Tipsat på FB.
    https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/628726000493583

    4) Gillar inlägget på BL som person nr 19

    SvaraRadera
  58. Hej!
    Produktserien heter Alpaca Line!
    Gillar redan Beach House Company på fb..
    Följer redan dig på bloglovin, och gillat
    inlägget som nr 20.
    Och har även delat på fb...
    Ha det så gott/ Marie L-m
    ragna_marie@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Alpaca Line heter serien!

    Allt gott!
    Jessica A
    (skumbollen@hotmail.com)

    SvaraRadera
  60. Jag är med och tävlar..

    Svaret: Alpaca Line

    Jag har GILLAT på FB (#982 like) som aya sunga-askert

    Jag följer Svart eller vit på Bloglovin', följare #420


    Jag har tipsat om tävlingen på min blogg
    http://theartyfashionista.blogg.se/2013/august/vinn-2-orngott-fran-beach-house-company.html

    mvh
    Maria

    SvaraRadera
  61. Svar: alpaca line!

    Jennie /snabelbabels(a)live.se

    SvaraRadera
  62. Svar: ALPACA LINE.
    Följer Beachhouse Company på Facebook.
    Hoppas på tur nu! /Håkan

    SvaraRadera
  63. Rätt svar: Alpacka line

    Annika Mellert

    SvaraRadera
  64. ALPACA LINE

    Håller tummarna för fantastiska örngott!

    Med vänlig hälsning
    Kerstin <3

    SvaraRadera
  65. Hej!

    Svar: Alpaca line

    MVH Monika
    Mail: moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Jag är med ! :)
    Höstens nya serie heter Alpaca Line.

    Sofieeklund@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!