2013-09-17

Bättre idag!

Söndagens orörlighet har gett med sig något. Inte helt och jag rör mig väldigt långsamt och det är väl så det ska vara. Långsamt och försiktigt.

Det positiva är ju att jag numer känner direkt när jag rör mig fel så att jag kan avbryta rörelsen. Tidigare fick jag ju inte ont förrän efter ett tag vilket gjorde det lätt att överanstränga fogarna.


Annars har vi, lägligt nog, svärmor på besök en vecka. Hon hjälper till med Liten när pappan jobbar. Känns bra med avlastning tills jag vant mig vid hur jag ska röra mig de närmaste tre månaderna för jag tvivlar på att det kommer försvinna.

Flera av er har sagt att det inte magiskt går över efter förlossningen så jag försöker ställa in mig på det men undrar hur ni som haft problem klarat förlossningen?

När det gör ont så blir jag så försiktig och rädd att något ska gå sönder på riktigt riktigt att jag inte vågar anstränga mig extra. En förlossning är ju den största ansträngningen jag ger mig på.

Tacksam för råd från er proffs!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag kände inte av foglossningen alls, vad jag kommer ihåg. Både Robin och Jennifer föddes utan smärtstillande så det är inget sånt som ev kunnat tagit bort just den smärtan. Men jag hade sån tur att den absolut värsta foglossningen försvann direkt efteråt. Om jag går för mycket kan jag få lite känningar i ljumskarna, men absolut inte som tidigare!

    SvaraRadera
  2. Kände inte av alls under förlossningen, gick ju fort och stod upp med Alice.. Kanske finns bättre och sämre ställningar?
    Min foglossning har bara blivit värre efteråt. Alice huvud stabiliserade upp det hela, och hon fixerade sig tidigt... Men om något borde ju foglossningen underlätta förlossningen.. Man får ju ont för att det är så instabilt, borde vara lättare då ;)

    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Förlossningen gick bra, kände inte alls av det men har fortfarande ont i bäckenet ibland kram Diana

    SvaraRadera
  4. Jag har själv inga erfarenheter av smärtande fogar, men jag har förstått att det kan vara riktigt jobbigt och smärtsamt. Hoppas verkligen att det blir bättre för dig. Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!