2013-09-06

Bra album!

Det finns några få skivor som är bra i sin helhet, alltför ofta är det en eller två låtar som är dåliga och förstör sviten. En del skivor har bara en bra låt men jag lärde mig ganska snabbt att inte köpa skivan. Inte tillräckligt snabbt dock eftersom jag har både Crash Test Dummies, White Lion och svenska Attack i min skivsamling.

Det är endast några få skivor som är superduper i min värld och det är följande:

The Knife - Deep Cuts
Prince - Purple Rain
Kent - Isola & Hagnesta Hill
The Cure - Wish
Hole - Live Through This
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Eddie Vedder - Into The Wild (soundtrack)

Det finns säkert några fler som jag inte kommer på just nu.

Säkerligen beror det nog på att man under en tid lyssnat på hela LP:n* i sin freestyle eller så, att man har ett minne, en känsla som passar till varje låt.

Sedan finns det en hel hög med bubblare som tyvärr faller på ett par usla låtar/album.

Vilken är din bra-helt-igenom-fullängdare?
- vs -
*ett helt album för er som är födda liiite senare än jag...

7 kommentarer:

  1. Haha... !! SKÖNT att det inte bara är jag som står där och har köpt halva sortimentet när det gäller smågodis !
    Att jag ska äta mindre sånt och träna mer verkar jag inte ha en endaste tanke på när jag står där...
    Karaktär ? Njae, inte så mycket faktiskt... ;)
    Trevlig helg !
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja vilka bra skivor och musik du gillar!!! Jag lyssnar alltid slut på skivor så jag tror att det finns en hel del jag gillar. Den musik som ALLTID håller är iaf Håkan Hellström och Michael Jackson. Av någon underbar anledning.

    Åh ja, älskar kardemumma i bröd och bakning. Butiksäpplen är också himla bra :)

    Tack och detsamma, ha en fin fredagkväll <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur kunde jag glömma MJ?? Min största och enda idol under flera år.

      Radera
  3. Jag har nog ALDRIG lyssnat på en hel skiva utan att trycka förbi minst en låt. Det är synd. Dock har jag ibland "lärt" mig gilla alla låtar men då har det krävt några gångers lyssnande för att jag ska gilla den..

    SvaraRadera
  4. Jag är nog mer en "singel" tjej då jag oftast bara gillar en eller två låtar på ett album och då lyssnar jag verkligen BARA på dom så jag har oftast köpt dom skivorna (eller ja, det hette väl singlar?!). I bilen däremot på vuxna dagar lyssnar jag på skivor men dom rullar på liksom. Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh herregud.. Foo Fighters mycket bra skivor rätt igenom. Oskar Linnros och LArs Winnerbäck!
    Me First and the gimme gimmes.. mkt bra..
    Jag är cdtjej. Men håller med om att vissa låtar kan verkligen de ha struntat i att göra.
    huva
    kram

    SvaraRadera
  6. men var FAN blir mina kommentarer AV??? *morrar o gråter*
    Jaja. Skrev nåt i stil med att din lista o min lista skulle va ganska lika, med tillägget I love Depeche Mode ♥ Ska se dom i december!!! Wiiiii!!! Femton år sen sist, o jag längtar!!!

    Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!