2013-09-09

Doftprover från Yankee Candle!

Votivljus från Yankee Candle fungerar som lyxiga doftprover med en brinntid på upp till 15 timmar. Perfekt att köpa när du inte har en butik i närheten eller bara är osäker på hur du kommer tycka om doften. 

De flesta sorter finns att köpa i Yankee Candles egen webbshop men även i flera andra nätbutiker såsom Nelly, Doftljusbutiken och Ambiness Home.

De här valde jag i mitt senaste köp.
Votivljus smälter medan det brinner och ska därför placeras i en lämplig hållare. Jag använder mindre glaslyktor av typen Iittala Kiwi.

Insåg efter att beställningen var gjord att jag missade Vanilla Chai men jag är ganska säker på att det är en doft jag lika gärna kan köpa ett stort ljus direkt.

Brukar du köpa votivljus eller satsar du på de större glasen direkt?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Härligt! Jag köper alltid votivljus först, det känns säkrast eftersom jag inte har någon butik i närheten dit jag kan gå och provlukta :)

    SvaraRadera
  2. Vad smart!

    Ska kanske klicka hem några... Är ju så härligt med doftljus nu när det blir mörkare

    Cissi
    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Jag har mina favoriter och brukar gå all in på de stora ljusen direkt !
    Nu när hösten smyger sig på tänder jag ett ljus så fort jag hinner, för de är mysiga att se på och luktar ju så himla gott :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!