2013-09-05

En massa töntiga töntar!

När jag var yngre skapade jag mig en tydlig idé om vad en tönt var. Hur denne pratade, vad den sa, vilken typ av uttryck och hur den rörde sig. Vissa saker var väldigt påtagliga så en del människor (töntar) kunde jag knappt se på för jag blev så generad å deras vägnar.

Det sitter kvar, den modell jag skapade och när jag har jobbat med en del för mig nya människor så möter jag flera av dem. Töntarna.

De pratar och skrattar konstigt, berättar de mest ointressanta saker och använder ord som jag trodde förbjöds på sent 80-tal.

Medan jag lyssnar på deras töntiga berättelser med töntiga poänger har jag ett inre samtal. Det består av en figur som förvränger rösten, gör miner och pratar med tungan stoppad mellan underläpp och den nedre tandraden (tänk: tigerjakt). Det är en imitatör som upprepar vad de säger och himlar med ögonen.

Ungefär då inser jag vem som är den största tönten av alla. Hepp!
- vs -

4 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!