2013-09-04

Gnäll & Första bebisshopingen!

Maken är sjuk. Liten är sjuk. Mellan börjar om med ny hosta och preggomorsan är sjuk.

Jag är såklart sjukast av oss alla eftersom min kropp dessutom är gravidsvullen och trött. Stackars, stackars mig... Hehe, jo så låter jag lite hest mellan hostattackerna. Det måste vara underbart att leva med mig.

Annars så har Lillebror fått sina allra första kläder!
En ekologisk body från KappAhls serie Newbie och ett par velourbrallor från Lindex.
Mjukt och smått.
Det finns förstås en del sparat från hans syskon men det är alltid roligt att köpa något som är bara hans, som ingen annan haft tidigare.

Plaggen är i storlek 56 och även om de ser pyttesmå ut har jag en känsla av att de kommer behöva kavlas upp både här och där. Mina två yngsta kids har varit så små när de kommit och jag tänker såklart att det fortsätter på den banan. 

En pyttebrorsa coming up!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Så söta kläder! Vilken vecka är du i? Ni får krya på er lilla familjen, så trist att åka på förkylningar, speciellt när kroppen redan är mör av graviditet.

    Kära nån, det där med föreliggande moderkaka lät inte kul. Det är så mycket man inte visste om innan man blev gravid. Men allt kommer ju vara värt :)

    Tack snälla för fina ord om min målning, det gör mig glad!

    Ha en härlig onsdag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Äsch då, hoppas ni kryar på er snabbt :) Och så jädrans söta kläder, kraam!

    SvaraRadera
  3. Oh, så söta...Klart man vill att lille nye bebisen skall få något eget!
    I mitt fall var det tvärtom med storlekar. Äldste sonen kunde bara ha strl 56 på BB, sedan var det för litet och en helt ny garderob fick köpas in..:O

    SvaraRadera
  4. Men så fina! Och det är galet vad små dom är. Vilket också är tur eftersom man faktiskt ska föda ut dom också ;)

    Det är nåt samarbete mellan tandläkare och bvc som dom börjat med nu tydligen och samma saker togs upp om tandvård som dom sa på 2-årskontrollen (som dom börjar med här förut).

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack! Visst är det en fin inredningsdetalj, älskar färgerna och formen på fina Fluffington! Grym design. Okej, då är du nästan en månad före mig, vår skrutt ska ju komma i mitten på januari (som det verkar just nu iaf ;) Ja det är helt underbart med bebis i magen. Vi längtar så otroligt mycket efter vårt lilla hjärta! Å det är så fint att ha hittat så mysiga bloggar där det också väntas smått :)

    Ha en underbar torsdag <3 Jennie

    SvaraRadera
  6. Jag gillar kaphalls kläder! Jag håller med visst är det mysigt med något eget plagg som bara är den nya bebisens:)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!