2013-09-02

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att det verkar som att alla vi bjudit in till julfirande kommer, ser så fram emot årets jul.
Japp, ute i god tid minsann!

Blev jag irriterad på:

Att både kunder och en del kollegor inte ens försöker dölja sin griniga inställning till livet och istället vara trevliga mot sina medmänniskor.

Lärde jag mig:

Att det är fullt möjligt att inte klippa håret på över ett års tid utan att det faller av.
Kan ha något med den pågående graviditeten att göra, hormonerna greppar fast mina stackars slitna strån som om de vore choklad. När lillebrorsan kommit ut kommer det däremot rasa snabbare än blixten...

Undrade jag: 

Hur vi ska trolla vår minimala hall inför vintern och alla kläder, skor och allmän utrustning som ska få plats där.
Känns ouppnåeligt.

Önskade jag: 

Att slippa smittas av Mellans förkylning.
Önskan ej uppfylld.

Den kommande veckan hoppas jag:

På ett snabbt tillfrisknande som ger energi för jag vill baka, baka och baka!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Härligt att alla tackat ja till julfirandet :)
    Måste vara jätte mys att fira i nya huset!
    Kanske borde börja planera vår jul? Hmm

    Min foglossning har blivit värre vart efter jag blev tyngre. Men vissa tycker att det släpper närmare slutet, hoppas du är en av dom!
    En kudde mellan knäna och sova på sidan är gött ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att alla tackat ja till julfirandet :)
    Måste vara jätte mys att fira i nya huset!
    Kanske borde börja planera vår jul? Hmm

    Min foglossning har blivit värre vart efter jag blev tyngre. Men vissa tycker att det släpper närmare slutet, hoppas du är en av dom!
    En kudde mellan knäna och sova på sidan är gött ;)

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!