2013-09-30

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Det länge vilande arbetet med övervåningen har upptagits.
Nu känns det återigen som en verklighet att barnen ska få egna rum.

Blev jag irriterad på:

Folk som inte märker/bryr sig om att de luktar smuts.
När jag jobbade i helgen kom en tjej i 18-årsåldern och stank piss, wtf?
Det är en sak när det handlar om gamla människor i ett annat läge.
Fortfarande äckligt men när unga människor med vänner, hur är det möjligt?
Varför säger ingen något till dem?
Typ duscha, tvätta...

Lärde jag mig:

Att aldrig sluta förvånas över folks självupptagenhet.

Undrade jag: 

Om lillebror tror att det bara är att kliva ur rakt genom magen.
Han gör hårdhänta försök till exit.

Önskade jag: 

Att de som ska fixa badrumsväggarna får tummen ur och kommer hit så att vi kan sätta upp en glasvägg och slipper duscha med bara ett draperi som inte håller värmen inne.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att Liten inte blir mer förkyld än hon är idag.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Det där med kroppsdofter faschinerar även mig !!
    och jag undrar OFTA hur folk kan gå runt och fullkomligt stinka utan att märka det..
    Äckligt !!
    kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!