2013-09-02

Min graviditet vecka 24

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 24

I slutet av förra veckan jobbade jag. Det blev en hel del lyft och efter några timmar började jag få rejält ont i bäcken och rygg. När jag väl var hemma efter jobbet så var det en slut preggomorsa som landade i soffan. Det ömmade hela natten och vaknade med en smärta som satt sig i höften. Dumt.

Hjärtklappningen har avtagit men jag blir fortfarande andfådd väldigt lätt.

Det hugger ibland till på ovansidan av magen, det släpper taget om jag lägger mig ner. Alltså, jag är så imponerad av hur tydlig kroppen kan vara om man väljer att lyssna. 

Jobbar ävend en här helgen och Mellans förkylning attackerar mig lördag eftermiddag vilket gör söndagens tio timmar långa arbetspass extra tungt. Det är inte mer sammandragningar än vanligt, däremot så sparkas bebis väldigt mycket, som att han säger ifrån. Min lille kille...

Snart dags för mvc-besök.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Visst är det häftigt att man så tydligt kan känna vad kroppen behöver, bara man vill?! :)

    Och vad gullig du är! Den tävlingen har jag missat. Ska genast in och titta :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varje gång man känner att "det var ju rätt mysigt att vara gravid ändå" ska man läsa såna här inlägg! Då minns man direkt.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!