2013-09-09

Min graviditet vecka 25

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 25

Dagens MVC-besök ställde jag in, är alldeles för förkyld med hosta, halsont och snuva. Känns onödigt att åka dit och smitta ner fler. Ny tid nästa vecka.

Den här foglossningen är jobbig. Efter att ha legat ner och vilat ett tag, den skönaste ställningen av alla, så är jag så stel när jag reser mig upp att jag rör mig i slow motion. Känner mig gammal och sliten.

Hjärtklappningen är tillbaka med besked, tack för den. Det kommer så plötsligt att jag nästan tappar andan och om jag inte sätter mig ner direkt så tror jag att jag skulle falla ihop. Lite otäckt.

Nu tycker jag att magen blir större dag för dag. Känner mig inte lika nätt som tidigare och det är väl helt normalt. Trots att jag inte har någon som helst matlust och jag är medveten om att jag äter dåligt. Inget smakar som jag tror och det är ju värre nu med förkylningen förstås. Känner att det är på väg att bli som i början igen, äta lite och ofta för att undvika illamående.

Det sköna perioden av graviditeten är nog förbi men det visste jag ju men inte att det redan var dags.

Total viktuppgång: 8 kg.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Tummen ner för foglossning alltså :/ Och du gjorde rätt i som avboka tiden, här är vi också dunder förkylda, barnen har dock klarat sig ännu och jag hoppas dom slipper denna förkylning :/

    SvaraRadera
  2. Tur att det är nått riktigt fint som väntar!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jaaa, det där att man är stel efter man vilat... Det kommer jag tydligt ihåg :D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!