2013-09-16

Min graviditet vecka 26

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 26

Vad händer med min hy? Jag flagnar i ansiktet, läpparna spricker trots jag smörjer in mig med en hel massa olika produkter så hjälper ingenting. Det kan (hoppas) bero på bihåleinflammationen och den allmänna förkylningen eller bara att luften väldigt plötsligt blev torr. Återstår att se men jag hoppas i vilket fall att det går över snart.

Besöket hos MVC, som blev en vecka försenat, visade på fina mått och värden. Hb 116 mot 115 som det var tidigare, detta trots att jag slarvat med järntillskottet. Jag har inte heller känt mig lika trött som innan men det tror jag bara beror på att jag varit förkylningstrött istället, här fokuserar vi på en krämpa i taget minsann...

Hjärtklappningen som återkommit med besked skulle enligt BM kunna bero på belastning av Vena Cava vilket jag tycker låter troligt. Jag får ju hjärtklappning i alla möjliga situationer, när jag borstar tänderna eller bara står och gör ingenting alls.

Det är flera saker som är nya för mig i den här graviditeten. Om orsaken är att det är min fjärde, min ålder eller, det jag främst tror, att de kommit tätt spelar mindre roll. Jag är otroligt tacksam över att jag sluppit smärtande foglossning med de tidigare tre, jag tror att det gör att jag hanterar det bättre än om det hade varit likadant innan. 

Nu gick det ju snett på söndagen, läs mer om det här.

- vs -

3 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket man måste genomgå under en graviditet, tur att det kommer ett älskat litet barn i slutändan;) själv låg jag och spydde i princip hela graviditeten, in och ut på sjukhus för att få dropp. Och när jag i slutet äntligen blev av med illamåendet fick jag förtidiga sammandragningar så jag inte fick röra på mig. Som sagt, tur att det kommer ett barn tillslut. Förstår att du har det jobbigt, tänker på dig. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Usch för foglossning. Hade det med grabbarna och mindre med ingrid. Vilket jag är glad för. Tur att det är nåt som försvinner sen när man fått sin lilla skatt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man står ut med ;)

    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!