2013-09-23

Min graviditet vecka 27

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 27

En vecka som börjar med en oerhörd stelhet och smärta i bäckenet. Som tur är ger det sakta med sig och inom några dagar är jag rörlig igen. Ser det dock som en varning och gör mitt bästa för att inte överanstränga kroppen.

Återigen visar min kropp tydligt vad jag kan och inte kan göra och det känns tryggt. Bättre att kroppen hojtar till direkt istället för ett tag efteråt då det redan är försent. Resten av graviditeten räknar jag med att behöva ta det försiktigt för att slippa dagliga påminnelser av smärta.

Magen växer snabbt nu! Naveln är på väg att puta ut och både sparkar och sammandragningar ger sig tillkänna. 

Hela familjen längtar alltmer efter att lillebror ska komma ut. Ser så mycket fram emot att få hålla honom i min famn även om vägen dit inte lockar det minsta.
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!