2013-09-20

Några favoriter!

På en vägg i vardagsrummet har vi satt upp två vita Stringhyllor, modell Pocket. Där ståtar några av mina favoritförfattares böcker tillsammans med andra saker som ligger mig varmt om hjärtat.
Ledsen för den usla bildkvaliteten men det är så mörkt där hyllan sitter och jag fick inte till det riktigt.












Två ryska ting som jag fått från mamma och pappa då vi spenderade några år i Moskva under sent 70-tal, en samovar i miniatyr och en träburk med vackert mönster. Tyvärr saknas den översta delen av samovaren men den är fin ändå.

Dalahästen har min farfar snidat, han gjorde trähästarna som sedan levererades till Nusnäs i Dalarna för att målas, originalhästen kan man säga.

De två figurerna i trä har jag fått av min bästa vän som hon och hennes man köpte till oss i Sydafrika. De hade en sned botten och ville inte stå, det gick inte att försöka tälja, såga eller slipa ned dem så min man skruvade till slut fast dem på varsin flat sten. Det blev fint tycker jag.

Jag är väl medveten om att jag kommer ändra om i den här hyllan med jämna mellanrum men just nu ser den ut såhär.

Nu vill jag hitta några slags osynliga bokstöd som gör att böckerna slutar falla och öppnas upp. Tips?
- vs -

3 kommentarer:

  1. ÅH, snyggt! Och tyvärr inga tips, men googla? Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så fint!

    Jag har min tallrikshylla i köket som jag fyller på med "må-bra-saker". som tex min morfars mammas gamla kopp. Mina Stig Lindberg tallrikar. Och alla gamla burkar som jag hittat och fyndat :)

    Ungarna är jätte lik varandra över näsan och munnen. Det efter pappan i huset. Mig är dom inte lik alls. Det är tur att jag har fått vara med och bära dom i magen som en sa till mig ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!