2013-09-24

Tack & jul!

Tack för alla tips om tvillingvagn. Har kommit fram till att det är lika bra att avvakta och se hur behovet kommer se ut, det blir ju en stor utgift som jag gärna är utan om det inte visar sig vara nödvändigt.

Vi har haft bärsele till barnen men funderar lite på om vi ska våga ta steget till bärsjal. Jag är lite mesig och vågar inte lita på mina egna knutar, det känns tryggare med förutbestämda spännen och en form jag inte kan påverka nämnvärt men det ser ju mysigt ut med sjal...


Extra tack till MariaM som tipsade om att ta undan den befintliga vagnen ett tag innan lillebror kommer så att det inte blir som att han snor den från Liten. Hade inte alls tänkt på de tidigare så det ska vi lösa på något vis.

Klicka på bilden om du vill ge ett mindre eller större belopp.
Idag är det den 24 september vilket betyder att det bara är tre månader kvar till jul. jag längtar. Planerar belysning och kikar upp mot fjälltopparna som är vita av snö. Varje morgon glittrar gården av ett frosttäcke som smälter bort så snart solen dyker upp. Det är en härlig årstid!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Sv: Nej panikinköp är sådär! Men nu är jag en bra bit på väg.
    Vet förra vintern så blev sonens overall för liten bara över en natt kändes det som mitt i januari! det blev mer än panikköp det, blev att köpa den enda jag hitta! Så hoppas kunna undvika det i år!

    Försöker att ha många alternativ på dagis och som du säger flera lager så dom kan känna efter där... enklast så :)

    SvaraRadera
  2. Julen är den mysigaste tiden på hela året så här har du en till som längtar !! :)
    Kram på dig !!

    SvaraRadera
  3. Sjal är super om man har barn som vill ha nära och om man följer anvisningen första gången så är det busenkelt med sjal sen ;) men inte lika smidigt som sele ;) men man får mindre ont i rygg och axlar... Svårt det där ;)

    SvaraRadera
  4. Ja! Jag tänkte också på det igår, tre månader kvar till jul. Helt otroligt så fort tiden går! Tre och en halv månad tills skrutten ska komma till oss :) Åh va jag längtar! Hur långt är det kvar för er nu?

    Å visst verkar bärsjal mysigt men jag känner mig inte heller helt bekväm med det. Här blir det nog bärsele ändå.

    Så fint att se fjäll! Och plank är inte dumt. Det har vi åt ena hållet då det är ca 5 meter mellan husen här på ön.. :)

    Ha en härlig dag <3 Jennie

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!