2013-09-20

Tävla om 3 kit Vileda Microfiberduk-paket!

Lagom till höstens all städning lanserar Vileda® sex olika varianter av microfiberdukar. Nu har ni chansen att bli en av de tre som vinner ett kit med samtliga sex dukar.

Passa även på att besöka Viledas Facebook-sida och delta i tävlingen där en person/dag vinner samma vinst!
Varje duk i serien är anpassad för den specifika uppgiften och best av sex olika dukar: köksduk, badrumsduk, fönsterduk, golvduk, skärmduk samt en nyutvecklad multi-duk. Mikrofiberdukarna kan användas både torra och fuktiga, och de kan tvättas flera gånger utan att förlora sin rengöringskraft.

Köksduken har både mjuka mikrofiber som kan polera ytorna och ta bort fet smuts samt hårda fiber av nylon som skrubbar bort inbränd smuts utan att repa. 
Badrumsduken håller kalkfläckar borta med en slät sida för polering och en mjukare absorberande yta att torka av med. 
Fönsterduken avlägsnar smuts och fingeravtryck i ett drag utan att lämna ränder eller ludd. 
Golvduken har två olika typer av fibrer: nylon som arbetar på djupet i fogar och en mjukare sida som tar hand om smutsen. 
Den oumbärliga skärmduken är extra mjuk och tar snabbt bort ludd och fingeravtryck utan att repa den känsliga ytan.
1:a - 3:e pris: Sex mikrofiberdukar med olika användningsområden, värde ca 150 kr/kit.
__________________________________________
Det är enkelt att delta:

Skriv i en kommentar vilken av de sex dukarna du tror du kommer ha allra störst användning av!

Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla Vileda på Facebook.

(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 6/10-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

67 kommentarer:

  1. 1. fönsterduken helt klart. har aldrig lyckats hitta den perfekta fönsterduken. denna kanske är det ?
    2. gillar på fb: Johanna Hellberg
    3. länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2013/september/microfiberdukar.html#comment
    4. följer dej sen innan på bloglovin, gillar inlägget som nr. 1

    johanna.hellberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. jag är en riktig köks polerare, så fort jag går in i köket har jag helt plötsligt en trasa i handen och putsar nått :-)

    SvaraRadera
  3. Jag är gärna med och tävlar! :)

    Skulle ha mest nytta av köksduken, här stökas det ner där hela tiden, har en slarvig make! ;)

    Gillar dem på facebook: Emely Tuväng Korabik
    Gillar inlägget på bloglovin!

    SvaraRadera
  4. Frida Bergner2013-09-20 21:34

    Jag är absolut med och tävlar

    Det blir nog badrumsduken och fönsterduken som kommer användas mest här hemma.

    Gillar Vileda på FB: Frida Bergner
    Delar tävlingen på FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10151875485584767

    Följer dig via bloglovin sen tidigare, så gillar inlägget som nr 4

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Kitchen, det är där det mesta händer.

    SvaraRadera
  6. jag hade verkligen haft störst användning av köksduken. jag har så otroligt svårt för orena ytor i köket. torkar rent flera, flera gånger om dagen. fast det inte behövs...

    jag gillar på fb - lisette bäcksro
    följer dig redan, blev nr 5 att gilla inlägget
    delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/09/610-vitt-eller-svart-vileda.html

    håller tummarna för vinst! =)

    lis1etavlar@gmail.com

    SvaraRadera
  7. 1) Jag skulle ha nytta av dem alla, men absolut mest använd skulle fönsterduken bli. Jag har nämligen en tvååring som älskar att ta fram stolen och titta ut genom fönstret. Samtidigt lämnar han alltid prydliga fingeravtryck på fönstret. Ibland med diverse matrester. Dessutom står hunden vid fönstret i hallen och gör detsamma, med prydliga nosfläckar som följd...

    2) Jag gillar Vileda på FB som Kristina Karlsson Fd Magnusson

    3) Gillar ditt inlägg på BL som person 6.

    SvaraRadera
  8. 1. Multiduken skulle jag tveklöst ha mest användning för :)
    2. Gillar Vileda på fb (Anneli Ek)
    3. Gillar ditt inlägg på bloglovin' som nr 7

    Ha en härlig höstvecka!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Tror jag skulle ha mest nytta av fönsterduken då vi har 4 katter som älskar att sitta i fönstret och trycka näsan och tassarna mot fönstret så att det blir fläckar :)

    Gillar redan på bloglovin,och gillade inlägget och blev nr 9 :)

    Ps:förstår inte hur jag ska skriva in mitt namn å mail här så skriver det här ist :
    //Tessan
    piercade_tessan@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Måste nog vara skärmduken eftersom jag tillbringar mycket tid framför datorn. Följer alltid dig och har gillar vileda också

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Som hundägare tror jag att Viledas Golvduk skulle komma allra bäst till pass!

    Ha en riktigt skön helg :)

    Vänliga hälsningar / Mickan

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. KLart jag är med :)

    Kök och badrum är användningsområden som jag tycker är svårast att hålla rena. Allt damm som kommer från kläderna samlas i badrummet, på listerna och på bänken. I köket är det alltid flott och matrester som kan vara svåra att ta bort. Så dessa två områden är min stora fasa när det kommer till att damma och göra snyggt!

    *Gillar vileda på facebook
    Delar tävlingen på facebook

    Ha en toppendag sötis!

    SvaraRadera
  13. jag kommer nog ha mest användning av köksduken.
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med. Skulle ha störst nytta av fönsterduken. Våra fönster är väldigt svårputsade på grund av en beläggning på själva glasen så det blir aldrig riktigt bra för mig. Följer dig sedan tidigare och gillar som nummer 10. lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  15. Fönsterduken. brukar ha både fingrar och kattnäsor på fönsterna, men dom andra kommer också väl till pass :)
    Nu blir det lättare att städa.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  16. Köksduken! Har en son på 18 månader och det är kladd, kladd, kladd precis överallt, hela tiden. Nästan så att jag funderar på att strunta i att städa tills han har blivit myndig...

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    T
    Jag lär ha mest användning av Kitchen-trasan eller Multi-trasan.
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  18. Fönsterduken - av någon anledning är det alltid en massa fingeravtryck på alla speglar och fönster i huset!

    Gillar på FB (Carola Lind)

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/september/microfiberdukar.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  19. Skulle vilja ha fönsterduken.
    Gillat Vileda på FB
    Hejhej / Kerstin

    SvaraRadera
  20. Hej! Tävlar :)

    Tror att jag kommer ha mest nytta av "skärmduken"!
    Gillar på fb (Matilda Pettersson).
    Gillar inlägget på bloglovin (12).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  21. Hej,
    klart jag vill va med i utlottningen :)
    ♥ Jag kommer ha mest nytta av Golvduken. Med hundar och ungar behöver man ständigt torka golv, framför allt denna årstiden ;)
    ♥ Gillar på fb Pernilla Wamsjö
    ♥ Tipsar / Länkar offentligt på min fb sida : https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10200819524746371
    ♥ Blev nr 13 att gilla inlägget på bloglovin

    SvaraRadera
  22. 1. Jag skulle nog använda fönsterduken mest! Små skitiga barnhänder och hundsnor (!!) behövs ofta torkas bort från fönstren här hemma. Och tänk då att slippa behöva använda tidningspapper och fönsterputs VARENDA gång ... du hör, bara EN trasa skulle underlätta så mycket för mig :)

    Så jag hoppas att jag får vinna nu!

    2 & 3. Jag gillar och delar på fb (Elin Tegström)

    4. Jag följer dig redan på bloglovin så jag gillade istället inlägget som nr 14

    mail. elinteg81@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Jag är gärna med och tävlar, och tror faktiskt jag skulle ha allra mest nytta utav badrumsduken trots att det troligtvis är köksduken jag skulle använda mest.

    Gillar på FB (Sanna Kaakinen).

    Har delat på FB (Sanna Kaakinen).

    Har gillat inlägget på bloglovin som nr 15.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Köksduken kommer jag ha störst användning av.
    jenny.hultfeldt@live.se
    Jag gillar Vileda på facebook

    SvaraRadera
  25. Det är nog badrumsduken!
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  26. Jag kommer ha störst användning för skärmduken.
    Så jag kan göra rent datorn och tvn.

    SvaraRadera
  27. Jag kommer ha mest användning för skärmduken. Så jag kan göra rent min dator och nyinköpta tv.

    Mail: lot2@spray.se

    SvaraRadera
  28. Fönsterduken då vi har små som sätter händerna på fönstret.

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Eva Hjalmarsson2013-09-22 12:12

    fönsterduken för ajg får aldrig mina fönster bra
    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  30. Badrum o kök Pluppelina@home.se

    SvaraRadera
  31. Duken för golvvård är den mest suveräna som finns

    SvaraRadera
  32. jag är jätte gärna med..

    jag tror jag har störst nytta av badrumstrasan.

    jag gillar på facebook (veronica hedlund)

    jag följer dig redan på bloglovin så gillade inlägget som nr 16

    har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-vileda-kit/

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Jag har gillat på Facebook, Malin Svensk Björck.
    Den duk som skulle få jobba övertid hos oss är golvduken. Vi har två vovvar som lyckas smutsa ner golvet varje dag oavsett hur noga vi torkar tassarna:-)
    Ha en fin vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Hejsan, är gärna med och tävlar om Viledas kit.Tror nog att det är köksduken som skulle brukas dagligen.
    Följer på bloglovin.
    Tipsar på fb.(Sören Andersson)
    Gillar Vileda på fb.

    /Sören

    SvaraRadera
  35. Jag tror att jag skulle ha störst användning av badrumsduken, gillar att småstäda därinne mest varje dag. HATAR fläckar på handfatet.

    Jag har länkat i min blogg http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/september/6-oktober-vinn-microfiberdukar.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  36. Windov är min favorit

    SvaraRadera
  37. Antingen kommer det fyra inlägg från mig,eller inget....krångel :-(

    Svarar golvduken!
    Och blev nr 17 att gilla på Bloglovin.

    Kram från fru W
    wihlborgskan(a)gmail.com

    SvaraRadera
  38. Fönsterduken skulle ge oss en hallelujakänsla varje dag. Garderober med speglar, fönster från golv till tak, småbarn och djur!

    Ha en fin höstdag!

    Anna Larsson på FB och allatidersanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. 2 lotter.
    Gillat och mitt svar: Golvduken passar oss mest eftersom det ofta sker olyckor i form av vattenflaskor som hälls ut av barnen. Jag hade gärna haft ngt bra som hjälpmedel.
    terese.geber@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Fönsterduken kommer jag att ha mest användning för. Har en hund som gärna sitter i fönstret och lämnar nosavtryck på rutorna...

    SvaraRadera
  41. Eftersom att jag precis ska flytta hemifrån och ska börja utforska köket och matlagning på allvar tror jag att Kitchen kommer till bäst användning! Är inte någon mästerkock så det lär skvätta rätt vilt...

    SvaraRadera
  42. Eftersom att jag precis ska flytta hemifrån och ska börja utforska köket och matlagning på allvar tror jag att Kitchen kommer till bäst användning! Är inte någon mästerkock så det lär skvätta rätt vilt...

    SvaraRadera
  43. Om jag vinner kommer jag att ha absolut störst användning av skärmduken! :)

    anna511no@gmail.com

    /Anna

    SvaraRadera
  44. Jag är med och tävlar. Jag har nog störst användning av Skärmduken eller fönsterduken. Fingeravtryck från barnen hittar man nämligen överallt där man inte vill ha dom ;)
    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  45. Hej! Jag tror att jag skulle ha mest användning för multi duken! :)
    Mvh Jessica ( jessicajanson90@hotmail.com)

    SvaraRadera
  46. Jag kommer ha absolut störst användning av duken för fönster! Jag bo på andra våningen och kan inte tvätta mina fönster på utsidan men en trasa kan jag dra över rutan och förhoppningsvis bli av med strecken efter regnet nu i hösten.
    Jag nås på drewke.erika@gmail.com

    SvaraRadera
  47. 1. Är gärna med och tävlar, tror jag kommer ha störst nytta av badrumsduken, tycker att det behöver städas i badrummet för jämnan. Fast alla låter jättebra, så det skulle vara kul att vinna för att få testa dem.
    2. Gillar på facebook, liselotte andersson
    3. Följer dig sedan länge på bloglovin, gillar inlägget som nr 18
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  48. Så svårt tror jag kommer använda alla lika mycket. Men den fönsterduken svarar jag nog för vi har fullt med små fingeravtryck jämt på speglarna och fönstren efter barnen och när vi torkar med vanlig trasa blir det randigt och som en hinna så då tror jag denna är bättre.

    Tar även extra chanser-
    2. Har gillat på facebook som Lottiz Törnqvist.
    3. Delat på facebook i samma namn.
    4. Följer redan på bloglovin och gillade detta inlägg samma dag som tävlingen kom ut så vet inte vilket nummer jag blev, men nu fanns jag och 17 stycken som gillade.

    SvaraRadera
  49. Gillat Vileda på FB, Skulle vilja ha fönstertrasan, så kanske mina fönster blev lite bättre putsade ;) / Kerstin

    SvaraRadera
  50. kitchen helt klart, den används varje dag

    SvaraRadera
  51. kitchen helt klart den kommer användas varje dag

    SvaraRadera
  52. Jag kommer nog att ha störst användning för fönsterduken då jag tycker att det är svårt att inte få några ränder kvar, det lät som att den var enkel att använda dessutom.

    /Charlotte

    Mail: c.haglund@hotmail,se

    SvaraRadera
  53. 1. Multi duken kommer jag att ha mest nytta av. Alltid bra att ha en extra duk som man kan använda till allt ifall nàgon av de andra skulle gà sönder eller ligger i smutstvätten.

    2. Gillar pà FB - Sofie Altuntas

    3. Delar pà min FBlogg
    https://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/525746507502243

    4. Följer redan pà bloglovin och blev nr 19 att gilla inlägget

    MVH
    Sofie
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  54. Kitchen-duken kommer jag ha stor nytta av då den göra det enkelt att hålla riktigt rent och fräscht i köket.
    johanobergsmejl@hotmail.com
    //Johan

    SvaraRadera
  55. Definitivt fönsterduken, har en hund som är på balkongdörren jämt och ständigt!
    Gillar Vileda på FB som nr 429!

    Hälsningar Susanne
    gotland/(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  56. 1. Mikrofiberduk PAD
    2. Gillar på fb (Anneli Ek)

    Trevlig lördag! Kram :)

    SvaraRadera
  57. Jag gillar Vileda på FB :)
    Fönsterduken skulle jag nog ha störst nytta av. Vi har konstigt nog ständigt fingeravtryck i varierande höjd på alla glasrutor, inte minst glaspartierna från golv till tak i uterummet.

    SvaraRadera
  58. Jag tror jag skulle ha störst nytta av fönsterduken eftersom jag har både barn och katter! Det är inte många timmar, om en en halv, fönsterna är fläckfria här hemma efter jag har putsat dem...

    SvaraRadera
  59. Jag är gärna med!
    Fönsterduken skulle bli min favorit. Gillar inte minsta lilla fläck på fönster eller speglar.
    FB: C Care Regn
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/10/6-okt-vinn-vileda-microfiberduk-paket.html
    Är följare på BL och har gillat inlägget.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  60. Jag är gärna med och tävlar! Jag skulle absolut få mest användning för bath. Jag brukar torka av toalettstolen och handfatet varje vecka och idag använder jag toalettpapper med medel på. Ganska värdelöst...

    SvaraRadera
  61. Kul tävling :) Jag skulle nog mest använda skärmduken till alla mina skärmar som man använder: surfplattan, telefonen, tv:n och plattskärmarna.
    Gillar dig på BL som nr 443. Håller tummarna :)

    SvaraRadera
  62. Jag kommer att använda golvduken mest! Två småbarn gör att man ligger på knäna efter varje måltid

    Cajhun@live.se

    SvaraRadera
  63. Av dessa dukarna kommer jag ha nytta av alla givetvis. Snart är jag 3 barns mamma till tre småttingar under 5 år! Men Fönster trasan kommer göra underverk dagligen på fönster och speglar här hemma. Kladdiga fingrar finns det gott om här hemma på bla glaspartierna och dörrarna. försökte dela på fb men pga nån sekretess gick det ej:(

    SvaraRadera
  64. ann-katrin j.2013-10-07 10:35

    Vileda

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  65. Kitchen!
    Gillar på Facebook.
    Mvh Christa

    SvaraRadera
  66. Skärmduken PAD förstås,

    Bli superanvänd hos oss.
    Ständigt mailbombad och sms:ad,
    TV, padda och lite stressad.
    Över att snabbt nog ludd och fingeravtryck få bort,

    Med Vileda PAD, Micro duk är det snabbt gjort
    utan att repa den känsliga ytan – snabb fix,
    med PAD-Vileda som enda trix!







    Mvh

    Gun S

    SvaraRadera
  67. Jag skulle ha mest nytta av skärmduken för att få bort alla små fingeravtryck som ständigt visar sig på skärmen av någon underlig anledning.

    Lena Eriksson

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!