2013-09-25

Utelek...

Strålande sol, en lugn dag och mycket vila för en gravid människa med ont i bäckenet.
Funderar ganska mycket på hur det var i Stockholm när jag skulle gå ut med barnen. Det var en helt annan sak, såklart, mycket asfalt, stora lekställningar och en hel drös med barn i olika storlekar. Det var ett projekt att packa med leksaker, vagn, vattenflaska och annat man kan tänkas behöva. Det var ju knappast så att jag tog med mig barnen in igen (lasta in i vagnen, åka hiss, låsa upp) för att hämta något.

Visst hade det varit mysigt med några små barn för Liten att leka med men annars är det verkligen inget jag saknar. Här kan vi ta ett par steg och är på vår egen gård, lika många steg tillbaka om vi behöver något. Leksakerna ligger redan ute och väntar, inget måste namnas och hållas reda på. Det är så mycket lättare, friare.

Och mamman kan softa i en utemöbel helt utan sura miner och suckar från andra, präktiga storstadsföräldrar.
- vs -

1 kommentar:

  1. Usch stackare då. Håller helt med, är så skönt att ha en egen stor trädgård man helt okomplicerat kan gå ut och njuta i:) Ha en fortsatt fin dag. Många kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!