2013-09-22

Vår entré, än så länge!

För tillfället ser vår entré ut såhär:
Jag skulle vilja måla trappan vit men till och med jag förstår att det vore opraktiskt.
Men visst skulle det vara snyggt?
Eller bron som vi kallar den, förstubron. Då vi har en väldigt öppen hall, som visserligen är fin, så är den inte direkt funktionell. Planen är därför att vi ska bygga in bron i framtiden. Det ska bli en kall hall där alla ytterkläder ska få plats, skor och hjälmar. 

Med en lång vinter och, snart, fyra barn krävs det ett extra stort utrymme där skidhjälmar, overaller, dunjackor, täckbyxor, vinterskor (minst två par/barn), pjäxor till slalomskidor såväl som till längd, en hög med olika mössor, vantar, handskar, halsdukar och annats om behövs under säsongen. 

Jag förstår inte hur vi ska få plats i hallen som det är nu med endast skohyllor och krokar till alla kläder. Utrymmet under trappan som annars hade kunnat ha några förvaringslådor för barnens grejer är redan belamrat med diverse möbler och kartonger som med all säkerhet kommer stå kvar tills övervåningen är klar. Och det dröjer...

Det blir en intressant och troligen väldigt proppad hall den här vintern men vi har iallafall ett hus.
- vs -

14 kommentarer:

  1. Åh va fint!!!!
    Vitt vore fränt, men trä är nog finare faktiskt ändå;)

    Kram suzette

    SvaraRadera
  2. Röstar för vit :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Jag röstar för trä, det ser mer enkelt ut.. :)

    SvaraRadera
  4. Så fin bro! Och jag som är galen i vitt röstar såklart på den färgen ;)

    Jag LÄNGTAR tills vi ska bygga ut hallen med. Satt och pratade och planerade med sambon om den ikväll. Om hatthylla, skohylla massor av krokar och STORA förvaringslådor. Önskar det där nu nu nu när skorna ALLTID ligger previs där man ska gå ....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Skriv inte så, nu vart jag ännu en gång påmind om hur jag önskar mig en grovingång......

    Jag vill inte tänka på hur vår hall kommer se ut när Egon lärt sig av månskensbonden....

    Det ser väldigt snyggt ut huset!!

    SvaraRadera
  6. Så fint, och vitt hade varit riktigt snyggt :)

    SvaraRadera
  7. Vore coolt med en helt annan färg istället, kanske inte chockrosa,men.... Ja.
    Hall, ja. Jösses vad prylar det ska få plats. Jag hatar vår, den är liten o trång o med barnvagn o allt som måste in....suck.

    Kram från fru W

    SvaraRadera
  8. Röstar också på vitt 😀 Det finns så många slitstarka produkter nuförtiden, så jag tror på att det går ! Kram /T

    SvaraRadera
  9. Mörkt trä... typ betsat ;)

    SvaraRadera
  10. Det ser ju superfint ut, välkommnande :)

    SvaraRadera
  11. Välkomnande och super fint !!
    Jag är avis - och längtar till den dag då vi "blir med hus" :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Måla på tryckat virke är ingen bra idé, det kommer inte att hålla.
    Sen kommer det ta 1 timma innan barnen har skitat ner det och då är det inte så snyggt längre.
    Snyggast blir nog om du låter det vara trä som kommer att blir snyggt grått om du låter bli att olja in det.

    SvaraRadera
  13. Jättefint, jag är också svag för vitt:) förstår att det måste vara svårt att få plats med fyra barn, det blir en utmaning i vinter då...hihi! Men det brukar gå bättre än man tror. Ha en fin dag söta du. Kram kram Linnéa

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!